fbpx
Chemiczne czyszczenie DPF we Wrocławiu
  • 29 września, 2022

Chemiczne czyszczenie DPF we Wrocławiu

Chemiczne czyszczenie DPF w naszym serwisie we Wrocławiu jest kompleksową usługą polegającą na usunięciu nagromadzonych pozostałości spalin, takich jak niespalony węgiel i zawarte w nim tlenki metali czy węglowodory, za pomocą specjalnych detergentów. Tę metodę stosuje się, gdy regeneracja pasywna i aktywna już nie pomaga. To dużo tańszy sposób na pozbycie się problemu wadliwego filtra, od kupna nowego elementu. Czyszczenie to przeprowadzamy w naszym serwisie.

Spis treści:
Na czym polega usługa?
Kiedy warto je zastosować?
Ile kosztuje?
Przyczyny problemów
Zasady pielęgnacji
Czy to najlepsza metoda?
Czy taki zabieg przywraca filtr do pierwotnego stanu?
Co mówi prawo?

Na czym polega chemiczne czyszczenie DPF w naszym serwisie we Wrocławiu?

Chemiczne czyszczenie DPF, które jest jeną z wielu usług naszej firmy Japan Tech we Wrocławiu polega na wprowadzeniu specjalistycznej chemii w postaci płynów i rozpuszczenia nagromadzonych cząstek stałych we wkładzie filtra. Następnie zanieczyszczenia wypłukiwane są pod ciśnieniem. Taki zabieg jest bardzo skuteczny. Może być przeprowadzany na dwa różne sposoby. Pierwszy odbywa się na filtrze zainstalowanym w samochodzie. Cała operacja odbywa się bez wyjmowania wkładu. Drugi sposób przeprowadza się w specjalnej maszynie, która wymaga demontażu filtra. Dla lepszego zrozumienia procesu, warto zapoznać się z naszą ofertą. Zapraszamy też do nawiązania kontaktu.

Kiedy warto je zastosować?

Regenerację DPF należy zastosować wtedy, kiedy procedura serwisowa nie pomaga już w pozbyciu się problemu. Wypalanie nie przynosi odpowiedniego rezultatu, a auto przechodzi w tryb awaryjny. Filtr ma w sobie już tak dużo sadzy, że tylko czyszczenie za pomocą chemikaliów może mu pomóc. Nasi specjaliści zajmują się taką naprawą filtrów DPF.

Ile kosztuje?

Oczyszczanie filtra cząstek stałych przeprowadzane jest różnymi metodami. Koszt uzależniony jest od stopnia zanieczyszczenia i metody, jaka musi być użyta do przeprowadzenia zabiegu. Na pewno tańszym sposobem jest przeprowadzenie czyszczenia chemicznego bez rozmontowywania filtra z samochodu. To właśnie ten proces wpływa na zwiększenie ceny regeneracji. Liczony jest tu czas usługi potrzebny na realizację zlecenia.

Jaka jest geneza problemu?

Filtr cząstek stałych nie jest drożny przez cały okres eksploatacji, ponieważ się zużywa. Jego zadaniem jest przecież wyłapywanie zanieczyszczeń ze spalin silnika. W końcu nagromadzone brudne osady prowadzą do jego zapychania i pogorszenia pracy silnika. Ważne jest, aby pamiętać, że w samochodzie jest filtr DPF i żeby należycie się z nim obchodzić.

Zasady pielęgnacji

Aby filtr DPF mógł pracować jak najdłużej w samochodzie, należy przestrzegać kilku ważnych zasad:
• tankować paliwo na sprawdzonych stacjach benzynowych. Jakość paliwa ma ogromne znaczenie. Spalana mieszanka dobrej jakości na pewno narobi mniej szkód,
• regularna wymiana oleju może mieć wpływ na jakość spalin. Przedostający się olej do komory spalania powoduje, że z układu wydechowego może wydostawać się dym. Tak duże zanieczyszczenie, przemierzając drogę z silnika przez filtr DPF, może znacząco przyspieszać zużycie ceramicznego wkładu filtra,
• jazda w warunkach miejskich to zmora dla wszystkich DPF-ów instalowanych w pojazdach. Ciągłe przyśpieszanie, zwalnianie i znowu wciskanie pedału gazu, zwłaszcza na zimnym silniku, powoduje, że spaliny wydalane są z różnorodną częstotliwością i w różnych ilościach. Jest to niebezpiecznie szybki proces zużywania się filtra. Taka jazda psuje automatyczną regenerację filtrów. Podczas jazdy z większą prędkością i wyższymi obrotami przez jakiś czas filtry mogą się same oczyszczać z powstającego nagaru,
• podczas awarii układu doładowania lub wtryskowego należy zaprzestać jak najszybciej jazdy. Kłęby dymu przy takich usterkach potrafią siać spustoszenie w kanalikach filtrów. Takie auto możesz oddać w nasze ręce. Mamy specjalne aparatury do testów silników i elektroniki samochodowej.

System przed procesem czyszczeniaCzy metoda czyszczenia chemicznego DPF wykorzystywana w naszym serwisie we Wrocławiu jest lepsza od innych?

Metoda czyszczenia chemicznego DPF wykorzystywana w naszym warsztacie we Wrocławiu to jedna z najlepszych metod pozbycia się sadzy z zapchanego wkładu. Dodatkowo w połączeniu z metodą hydrodynamiczną chemiczne czyszczenie przywraca stan używanego filtra cząstek stałych praktycznie do jego nowości. Potrafi osiągnąć jego przepustowość nawet do 98%. Przy tej metodzie silniki nie muszą być tak żyłowane, jak przy serwisowym wypalaniu. Jeśli jednak przyjedziesz do nas za późno, ponieważ będziesz nadużywał wypalania, to w naszym serwisie również zajmiemy się Twoim pojazdem. Przeprowadzimy kompleksową konserwację i główny remont Twojego sinika.

Czy czyszczenie chemiczne DPF we Wrocławiu przywraca filtr do pierwotnego stanu i jest zgodne z prawem?

Czyszczenie chemiczne DPF we Wrocławiu zapewnia pełną satysfakcję i regeneruje wkład filtra, przywracając jego stan praktycznie do nowości. Głównym czynnikiem, aby mogło to być spełnione, jest nieuszkodzony filtr. Jeżeli wkład z węglika krzemu został stopiony lub widać na nim pęknięcia przez zbyt częste wypalanie, operacja czyszczenia chemicznego się nie uda. Innym czynnikiem wpływającym na prawidłowe usunięcie nadmiaru nagaru z filtra jest jego przebieg. Filtry w samochodach powyżej 200 tys. kilometrów nie odzyskają 100% przepustowości, ponieważ metale szlachetne w nich zawarte uległy już utlenieniu. W takich przypadkach pozostaje tylko zamiana na nowy egzemplarz, który chętnie zainstalujemy, ponieważ zajmujemy się także całościową wymianą układu wydechowego.

Co mówi prawo?

Ze strony prawnej każdy nowy samochód musi spełniać normy emisji spalin. W tej chwili trwają prace nad wprowadzeniem kolejnej już normy euro 7. Dlatego pojazdy są wyposażane w specjalne filtry cząstek stałych, aby mogły bez problemu być dopuszczane do ruchu. Filtry te, jak większość rzeczy eksploatacyjnych, najzwyczajniej w świecie zużywają się i wymagają regeneracji lub wymiany. Właściciele aut próbują usuwać owe filtry, żeby zaoszczędzić na regeneracji. Tunerzy z kolei rezygnują z nich na rzecz zwiększania mocy silników. Wszyscy zapominają jednak przy tym, że zgodnie z obowiązującym prawem zarówno w Polsce, jak i w większości krajów europejskich nie można usuwać filtrów DPF z pojazdów. Grozi za to wysoki mandat oraz kara niedopuszczenia auta do ruchu.

Aby auto przeszło przegląd techniczny, a dowód został podbity, należy jak najszybciej udać się do naszego serwisu i oddać auto do naprawy, gdy tylko wyniknie problem z DPF. Nie jest to tak droga usługa, jak mogłoby się wydawać. Pozwoli ona uchronić Cię od niepotrzebnych kosztów w późniejszym czasie. Sprawi, że Twoje auto będzie jeździło bezproblemowo jeszcze przez długi czas. Zapraszamy do skorzystania z naszym usług. W razie pytań zachęcamy do kontaktu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190