fbpx
Nabijanie klimatyzacji we Wrocławiu
  • 14 marca, 2021
  • 1034
  • 0

Nabijanie klimatyzacji we Wrocławiu

Nabijanie klimatyzacji we Wrocławiu polega na uzupełnieniu jej odpowiednim czynnikiem chłodzącym. Usługa ta przeprowadzana jest w tym mieście bardzo często, ze względu na intensywną eksploatację pojazdów oraz szybkie zużywanie się chłodziwa. Klimatyzacja samochodowa wymaga też regularnego sprawdzania pod kątem ewentualnych usterek, czyli wykonania pełnej diagnostyki szczelności. Takie usługi we Wrocławiu oferuje niezależny serwis Japantech.

Spis treści
Dlaczego to ważne?
Czynnik chłodzący w klimatyzacji
Na czym polega?
Jak często wykonywać?
Dlaczego warto?
Ile kosztuje?
Oferta Japantech

Dlaczego nabijanie klimatyzacji jest tak ważne? Japantech we Wrocławiu wyjaśnia

Nasi eksperci z warsztatu we Wrocławiu zgodnie twierdzą, że nabijanie klimatyzacji zawsze należy przeprowadzić wówczas, gdy czynnik chłodzący ulegnie zużyciu. Chłodziwa ubywa nawet wtedy, gdy samochód nie jest używany. Wynika to z faktu, że w ciągu całego roku określona część czynnika chłodzącego naturalnie się ulatnia. Nabijanie warto połączyć z kompleksowym serwisowaniem układu, aby ocenić poprawność funkcjonowania klimatyzacji oraz jej szczelność. Sam proces nabijania przebiega w naszym warsztacie szybko i bezproblemowo.

Funkcje klimatyzacji

Klimatyzacja spełnia w każdym samochodzie wiele istotnych funkcji. Nie tylko zapewnia odpowiednie chłodzenie latem, ale również chroni przed zimnem w sezonie zimowym. Jej prawidłowe działanie wpływa jednak nie tylko na zapewnienie komfortowych warunków temperaturowych wewnątrz pojazdu. Zaniedbana i zanieczyszczona klimatyzacja może niekorzystnie oddziaływać na zdrowie kierowcy i pasażerów, ponieważ stwarza środowisko sprzyjające rozwojowi pleśni, grzybów, bakterii oraz innych drobnoustrojów. Chłodzenie wnętrza pojazdu wymaga regularnego zużywania środka chemicznego, którym wypełniony jest układ – czynnika chłodzącego odpowiedzialnego za odprowadzanie ciepła. Rodzaj oraz ilość zastosowanego chłodziwa zależą zarówno od marki, jak i grupy modelowej samochodu.

Czynnik chłodzący w klimatyzacji

W układach klimatyzacji samochodowej stosuje się najczęściej dwa podstawowe rodzaje czynnika chłodzącego. Pierwszy z nich to r134a, który do niedawna używany był najpowszechniej. Obecnie jest on wycofywany z rynku, na rzecz swojego odpowiednika o bardziej ekologicznych właściwościach – hfo-1234yf. Wprowadzenie tego drugiego wiązało się ze zmianami w polityce Unii Europejskiej, dotyczącymi prób walki ze zmianami klimatycznymi. Czynnik hfo-1234yf jest od swojego poprzednika bardziej przyjazny dla środowiska, ale kilkukrotnie droższy. Z tego względu, r134a wciąż pozostaje substancją chłodzącą najczęściej wykorzystywaną do nabijania klimatyzacji w większości polskich serwisów.

Na czym polega nabijanie klimatyzacji samochodowej?

Nabijanie klimatyzacji samochodowej rozpoczyna się od podłączenia specjalnej maszyny, która usuwa wszystkie pozostałości chłodziwa. Za sprawą wytworzonego podciśnienia, przed uzupełnieniem czynnika sprawdzić można szczelność całego układu. W następnej kolejności klimatyzacja uzupełniana jest odpowiednią ilością właściwie dobranej substancji chłodzącej, a także środkiem smarnym. Poza samym nabijaniem czynnika, równie istotne jest również kontrolowanie poziomu jego napełnienia w układzie.

Auto w serwisie samochodowym

Jak często należy to robić?

Nabijanie klimatyzacji samochodowej powinno być przeprowadzane regularnie, najlepiej raz w roku. Według przepisów należy to robić mniej więcej co dwa lata, jednak dla własnej pewności lepiej częściej odwiedzać serwis. Warto też pamiętać o co sezonowej kontroli poziomu czynnika chłodzącego w układzie. Każdego roku z klimatyzacji ulatnia się nawet 10 proc. chłodziwa, a razem z nim również środek smarujący. W praktyce oznacza to, że nawet mimo stosunkowo dużej ilości czynnika, z czasem zaczyna go brakować. Brak odpowiednio efektywnego chłodzenia sprawia, że w układzie wzrasta ryzyko rozwoju mikroorganizmów oraz wystąpienia niepożądanych awarii. Klimatyzację najlepiej nabijać w okolicach wiosny, kiedy robi się ciepło. W miesiącach wiosenno-letnich czynnik zużywany jest bardzo intensywnie, ponieważ odpowiada wówczas za chłodzenie pojazdu.

Dlaczego warto?

Proces nabijania czynnika chłodzącego do klimatyzacji to prosta i nieskomplikowana usługa, która trwa około godziny. Proces ten może w dużym stopniu wyeliminować ryzyko utraty sprawności klimatyzacji, spowodowanej nadmiernym zwiększeniem poziomu wilgotności. Problemy z tym układem mogą prowadzić do uszkodzeń także innych podzespołów samochodu, przyczyniając się do awarii kompresora czy silnika. Brak regularnego nabijania chłodziwem sprzyja nie tylko rozwojowi bakterii, ale również może pozostawiać nieprzyjemny zapach wewnątrz kabiny. Wszelkie niepokojący objawy tego typu mogą zwiastować, że klimatyzacja działa nieprawidłowo i może wymagać oczyszczania, ozonowania lub odgrzybiania. Podczas wykonywania usługi nabijania, sprawdzić można wszelkie nieszczelności układu za pomocą próby azotowej i wyeliminować ewentualne ryzyko.

Ile kosztuje napełnienie klimatyzacji? Dowiedz się, co wpływa na ceny

Ile kosztuje napełnianie klimatyzacji? Cena uzależniona jest od wielu czynników. Na ostateczne koszty wpływa zarówno rodzaj zastosowanego czynnika chłodniczego, jaki i jego ilość potrzebna do pełnego zrealizowania usługi. Nie bez znaczenia pozostaje również sam model samochodu, a także jego marka. W praktyce jednak nabijanie klimatyzacji oraz jej okresowe serwisowanie wciąż pozostają usługami tańszymi niż naprawa uszkodzonego układu. W Japantech oferuje wyjątkowo atrakcyjny cennik w tym zakresie.

Indywidualny cennik

W przypadku wykorzystania starszego czynnika chłodzącego R134a, koszty usługi są niższe. Pierwsze 100 g tego chłodziwa to wydatek ok. 120-150 zł. Jeżeli w samochodzie zastosowany został system obsługujące wyłącznie nowszy czynnik R1234yf, trzeba liczyć się z kosztem ok. 250 zł za pierwsze 100 g. Kolejną kwestią jest marka i model samochodu, ponieważ na ostateczną cenę wpływa też ilość wykorzystanego chłodziwa. W przypadku większości aut osobowych, układ jest w stanie pomieścić ok. 500-600 g czynnika. Niektóre modele wymagają jednak zastosowania środka w większej ilości, co z oczywistych względów podniesie cenę usługi. Warto też pamiętać, że samo nabijanie klimatyzacji może nie wystarczyć. Jeżeli konieczne jest wykonanie dodatkowych usług, trzeba się liczyć z większymi opłatami. W Japantech oferujemy wyjątkowo atrakcyjny pakiet serwisowy, który kosztuje jedynie 199 zł brutto.

Oferta Japantech

Nabijanie klimatyzacji we Wrocławiu to jedna z wielu usług, które realizuje profesjonalny serwis samochodowy Japantech. W ramach naszej obsługi serwisowej proponujemy wykonanie podstawowych czynności. Poza uzupełnieniem czynnika chłodzącego, sprawdzamy również szczelność układu i w razie konieczności odgrzybiamy klimatyzację za pomocą ozonowania, wymieniamy filtr kabinowy i dodajemy marker UV. Nasi pracownicy są w stanie wybrać najlepsze rozwiązanie dla każdego samochodu, uwzględniając przy tym cenę usługi. Zapraszamy do skorzystania z oferty nabijania klimatyzacji w serwisie Japantech we Wrocławiu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190