fbpx
Zbieżność kół we Wrocławiu
  • 20 grudnia, 2024

Zbieżność kół we Wrocławiu

Zbieżność kół we Wrocławiu możesz skontrolować w wielu warsztatach samochodowych. Jednym z nich jest serwis Japantech. Dziś sprawdzimy, czym jest ten parametr i jak wpływa na prowadzenie samochodu. Czy nieprawidłowo ustawiona zbieżność może mieć wpływ na szybsze zużycie opon? Czy może wywoływać gorszą przyczepność, mniejszą stabilność w zakrętach, dłuższą drogę hamowania? W jaki sposób przeprowadza się ustawienie zbieżności? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym poradniku motoryzacyjnym.

Spis treści:
Kiedy przeprowadzić kontrolę?
Ściąganie samochodu na bok
Piszczenie opon na zakrętach
Nadmierne opory toczenia
Koszt usługi
Jak reguluje się odpowiednie parametry?
Czy zawsze jest to możliwe?

Kiedy warto sprawdzić zbieżność kół we Wrocławiu?

Sprawdzić czy zlecić korektę zbieżności kół możesz w naszym serwisie Japantech we Wrocławiu. Zajmujemy się przede wszystkim samochodami z rynku azjatyckiego – są one naszą specjalnością. Jednak wykonujemy czynności serwisowe także przy autach europejskich i amerykańskich. Sprawdzenie i korekta zbieżności kół odbywa się w bardzo podobny sposób we wszystkich samochodach. Polega na takim ustawieniu kół osi przedniej (czasami także tylnej), by toczyły się one w dwóch liniach, które będą idealnie równoległe do siebie.

Ściąganie samochodu na bok

Zdecydowanie najbardziej charakterystycznym objawem źle ustawionej zbieżności kół jest ściąganie auta na jedną stronę. Oznacza to, że, aby jechać prosto, musimy cały czas mocno trzymać kierownicę. Jeżeli choćby na chwilę ją puścimy, auto zacznie zbaczać ze swojego kursu i próbować zjechać na prawe lub lewe pobocze. Zakładamy rzecz jasna, że dzieje się to na płaskiej drodze, na równej nawierzchni i mamy odpowiednie ciśnienie we wszystkich oponach. Ściąganie może być również spowodowane uszkodzonym przegubem napędowym, łożyskiem w kole, a nawet mechanizmem różnicowym w pojeździe z przednim napędem. Jeżeli obserwujesz takie objawy w swoim samochodzie i nic nie pomaga, będzie to z dużą dozą pewności oznaczało nieprawidłowo ustawioną zbieżność kół.

Piszczenie opon w zakrętach

Innym częstym zjawiskiem występującym przy źle ustawionej zbieżności jest charakterystyczny pisk opon podczas pokonywania zakrętów. Nie jest on tak głośny jak podczas nagłego hamowania pojazdem bez systemu ABS albo gwałtownego ruszania z poślizgiem kół napędowych. Jednak da się go wyraźnie usłyszeć, zwłaszcza mając otwarte okno. Tutaj również rolę mogą grać źle napompowane opony, dlatego należy najpierw sprawdzić ciśnienie i wykonać próbę jeszcze raz. Jeśli pisk nadal będzie zauważalny, oznacza to, że zdecydowanie powinieneś wybrać się do warsztatu na kontrolę zbieżności. Warto także zauważyć, że oprócz pisku opon na suchym asfalcie może być wyczuwalne charakterystyczne podskakiwanie przodu na nawierzchni mokrej, np. podczas wjazdu na miejsce parkingowe na maksymalnie skręconych kołach.

Nadmierne opory toczenia

Gdy auto jedzie idealnie na wprost po równej i płaskiej drodze, opór wynikający z samego toczenia się kół po asfalcie powinien być minimalny (zakładając, że opony są dobrze napompowane). Jeżeli tak nie jest i zauważasz, że pojazd szybko wytraca prędkość podczas toczenia na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem, również może to być spowodowane nieprawidłową zbieżnością kół. Dodatkowym objawem będzie szybkie zużywanie się bieżnika opon po jednej ze stron. Jeżeli zbieżność jest ustawiona zbyt mocno do środka, wtedy bieżnik będzie intensywnie ścierał się po zewnętrznej stronie opon. Natomiast w odwrotnym przypadku, gdy koła są rozchylone na boki (tzw. rozbieżność), ekspresowemu zużyciu będzie ulegać wewnętrzna krawędź opon. Ten drugi przypadek jest bardzo zdradliwy, ponieważ na pierwszy rzut oka nie da się zauważyć ubytków bieżnika. Dopiero po maksymalnym skręceniu kół uszkodzenie staje się widoczne.

Mechanik pod autem

Co wpływa na cenę zbieżność kół we Wrocławiu?

Cena za sprawdzenie i ewentualną korektę zbieżności kół we Wrocławiu jest porównywalna z innymi dużymi miastami. Ma na nią wpływ między innymi wielkość auta, rozmiar felg i opon, a także stan elementów układu kierowniczego. W niektórych samochodach może zdarzyć się sytuacja, gdy problemy ze zbieżnością wynikają z uszkodzeń pokolizyjnych albo mocnego uderzenia koła w krawężnik. Może się wtedy okazać, że zbieżności zwyczajnie nie da się ustawić poprawnie i konieczna będzie wymiana uszkodzonych elementów zawieszenia. W Japantech wszystkie te naprawy przeprowadzimy na miejscu. Skontaktuj się z nami już teraz, a otrzymasz szacunkową wycenę regulacji zbieżności w Twoim samochodzie. Jeśli natomiast szukasz pomocy w innym zakresie, sprawdź naszą pełną ofertę, czyli m.in. naprawy hamulców, skrzyni biegów, układu wydechowego, wymiany oleju, paska rozrządu, sprzęgła, diagnostyki i przeglądy, naprawy klimatyzacji i wiele innych.

Jak wygląda usługa?

Procedura regulacji kół trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, dlatego wielu kierowców nie zawsze jest przy niej obecnych. Jak wygląda regulacja? Nowoczesne serwisy samochodowe, takie jak nasz wrocławski Japantech, dysponują zaawansowaną aparaturą laserową, którą wykorzystuje się do tego celu. Po wjeździe na dedykowane stanowisko mechanicy ustawiają elementy nadające i odbierające wiązki lasera przy kołach pojazdu. Wszystkie obliczenia wykonuje komputer, informując, o ile trzeba zmienić odpowiednie nastawy zbieżności. Wykonuje się to z poziomu kanału, luzując nakrętki kontrujące na końcówkach drążków kierowniczych, a następnie obracając ich końcowymi elementami po uprzednim wybiciu ze zwrotnic przednich kół. Po ponownym zamocowaniu końcówek drążków aparatura wykonuje kolejny pomiar i informuje, czy należy jeszcze przeprowadzić korekty. Wszystko kończy się skręceniem śrub kontrujących i wykonaniem wydruku z całej procedury, który otrzymuje właściciel pojazdu.

Kiedy nie można wykonać usługi?

Uszkodzenia układu kierowniczego, zawieszenia oraz elementów konstrukcyjnych pojazdu mogą powodować, że poprawne ustawienie zbieżności nie będzie możliwe. Potocznie mówi się wtedy, że „skończyła się regulacja”, a więc nie ma już dalszej możliwości wkręcania lub wykręcania drążków kierowniczych, a mimo tego aparatura laserowa nadal wskazuje brak współosiowości kół. Najczęstszymi uszkodzeniami, które prowadzą do takiego stanu rzeczy, są skrzywienie jednego z następujących elementów: drążka kierowniczego, wahaczy, amortyzatora, całej kolumny McPhersona albo samej zwrotnicy. Zazwyczaj dochodzi do tego podczas kolizji drogowych albo wpadnięcia w poślizg i uderzenia mocno skręconym kołem o krawężnik. Niemożność wyregulowania zbieżności może także być spowodowana luzem na sworzniu wahacza lub drążka kierowniczego albo na łożysku koła. Nie jest to jednak nic, z czym wykwalifikowani mechanicy pracujący w Japantech by sobie nie poradzili.

Prawidłowo ustawione koła mają bardzo duży wpływ na prowadzenie samochodu. Zapewnia to większą stabilność, zwłaszcza w czasie pokonywania łuków oraz przyczynia się do skrócenia drogi hamowania, co ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo. Nieprawidłowe ustawienie zbieżności powoduje natomiast bardzo szybkie ścieranie się bieżnika opon, zwiększa zużycie paliwa i wpływa niekorzystnie na wszystkie elementy układu napędowego oraz kierowniczego. Zapraszamy do jednego z dwóch wrocławskich serwisów Japantech, gdzie zlecisz tę oraz wiele innych usług serwisowych!

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

Chcesz zapytać o cenę? Umówić termin?

ZADZWOŃ
(+48) 725-333-000

ZAREZERWUJ ONLINE
OSTATNIE WPISY
NAJCZĘŚCIEJ WYŚWIETLANE
WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor

KATEGORIE

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190