DLACZEGO MY
Masz problem z filtrem DPF/FAP? Rozwiążemy każdy problem.
Masz problem z filtrem DPF/FAP? Rozwiążemy każdy problem.
W nowoczesnych samochodach z silnikiem Diesla, po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów zaczynają się problemy z zanieczyszczonym filtrem cząstek stałych(inaczej DPF – diesel particulate filter lub FAP filtre à particules). Może to objawiać się pojawieniem kontrolki błędu silnika na desce rozdzielczej, przełączenia auta w tryb awaryjny czy spadkiem mocy i dymieniem z układu wydechowego. Powodem takiego stanu jest nagromadzenie się popiołu który jest produktem ubocznym spalania cząstek stałych ze gazów spalinowych, jak na przykład niespalony węgiel w formie sadzy.
Jest to spory problem dla użytkowników samochodów z tym filtrem. Na rynku możemy znaleźć kilka rozwiązań. Wymiana na nowy oraz usunięcie błędów w komputerze może kosztować od 1000 do nawet 8000 zł. Dla każdego jest to spory wydatek, a nawet bardzo duży wydatek. Możemy też zdecydować się na wypalanie filtra lub czyszczenie chemiczne. Jest to tańsza opcja ale bardzo często nieskuteczna i może wymagać powtórzenia. Innym rozwiązaniem jest całkowite usunięcie filtra. Może to kosztować od 1000 do nawet 3000zł. Ale tak naprawdę możemy dodać sobie tylko problemów. W tym momencie jest jazda autem z wyciętym filtrem jest nielegalna. Możemy narazić się na mandat karny i nakaz ponownego założenie. Od 2018 roku takie auto nie przejdzie pomyślnie przeglądu na stacji diagnostycznej. Ale jest jeszcze jedno rozwiązanie. Profesjonalna regeneracja filtru DPF/FAP w Japan-Tech we Wrocławiu.
Jak najbardziej, że tak. Za bardzo atrakcyjną cenę możemy rozwiązać problem zapchanego filtra w w twoim samochodzie, w sposób szybki i prosty. Metoda ta zapewnia maksimum bezpieczeństwa o oraz bardzo wysoką skuteczność w porównaniu do innych rozwiązań. Możesz być pewny profesjonalnego podejścia, ponieważ otrzymasz pisemną gwarancję na oczyszczony filtr i oraz wydruk parametrów przed jak i po regeneracji. Możesz być pewny że problem z zatkanym filtrem szybko nie powróci. Korzystając z procedur serwisowych czy dopalania które usuwały sadzę, ale popioły pozostawiały, problem bardzo często powracał dość szybko. Inaczej wygląda sprawa gdy wykorzystany specjalną maszynę do regeneracji filtra DPF/FAP. W tym przypadku usuwana jest sadza i popioły. Większość filtrów udaje się doprowadzić nawet do stanu fabrycznego, o ile nie miały wcześniej wad mechanicznych. Na przykład były stopione w środku. Filtr po regeneracji może posłużyć na dalej nawet 120 tysięcy kilometrów, czyli tyle samo co nowy. Spełnia on także taką samą normę spalin jak przed zabiegiem, więc nie czekają na nas żadne problemy podczas przeglądów na stacjach diagnostycznych ani niespodziewanych badań technicznych podczas podróży za granicą. Regeneracja filtra DPF/FAP niesie za sobą same plusy, tym bardziej jeśli zdecydujesz zrobić to u nas – w Japan-Tech we Wrocławiu. Szanujemy twój czas więc zawsze umawiamy się na konkretny, dogodny dla Ciebie termin. Czekając na wykonanie usługi będziesz mógł poczekać w klimatyzowanym pomieszczeniu, gdzie czeka na Ciebie ciepła kawa lub herbata oraz prasa motoryzacyjna która może uprzyjemnić czas oczekiwania.
Do czego służy filtr DPF/FAP w naszym samochodzie?
Filtr cząstek stałych montowany jest najczęściej w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, inaczej silnikiem Diesla. Bardzo często montowany jest tuż za katalizatorem i jest elementem układu wydechowego. Jego zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych cząstek sadzy czyli produktu niepełnego spalania oleju napędowego. Ma on wyeliminować emisję tzw. czarnego dymu, często widocznego w samochodach z silnikiem Diesla, który jest jedną z przyczyn powstawania smogu oraz ogólnego zanieczyszczenia powietrza. Sama budowa filtra jest stosunkowa prosta. Upraszczając wygląda jak metalowe pudełko, wykonane ze stali nierdzewnej która jest odporna na trudne warunki pracy. W środku znajdziemy setki kanalików,o bardzo małej średnicy, które są jednostronnie zatkane. Są one ułożone względem siebie równolegle. Tworzy się pewnego rodzaju siatka, przez którą spaliny muszą przejść żeby znaleźć się na zewnątrz. W kanalikach poprzez zwiększenie temperatury spalin z 150 do około 550 stopni Celsjusza, następuje spalanie się cząstek które zbierają się w filtrze. Zwiększenie temperatury i tym samym dopalanie cząstek stałych następuje w różny sposób. Poprzez obciążenia silnika lub lub podanie dodatkowego paliwa. Jednak podczas każdego dopalania, powstaje pewna ilość popiołów, które po jakimś czasie zatykają kanaliki i sprawiają że filtr przestaje być drożny.Czujniki auta wykazują niedrożność na podstawie ciśnienia na wejściu i wyjściu filtra.
Jak przebiega regeneracja filtra DPF/FAP?
Na początku filtr jest demontowany z samochodu i przeprowadzana jest inspekcja przez wyszkolonego pracownika. Sprawdza on przyczynę problemu, ocenę stopnia niedrożności filtra, oraz ocenia czy nie posiada on żadnych fizycznych uszkodzeń jak pęknięcie ceramiki czy stopione kanaliki.
Jeśli filtr spełnia wszystkie potrzebne warunki trafia on do specjalnej maszyny, gdzie cały proces odbywa się pod nadzorem i w pod kontrolą czujników elektronicznych, co daje gwarancję prawidłowego przebiegu całej operacji i wysokiej jakości. Serwisant dopiera odpowiednie elementy montażowe(poszczególne filtry różnią się budową)a następnie montuje filtr w maszynie, gdzie tworzy się obieg zamknięty. Następnie podaje się specjalny detergent który wspomaga skuteczne pozbywanie się zanieczyszczeń i następuje pierwszy etap czyszczenia. W kierunku odwrotnym do kierunku przepływu spalin, zostaje w filtr wtłoczona woda z detergentem pod bardzo dużym ciśnieniem. W ten sposób zanieczyszczenia zostają wypłukiwane. Podczas drugiego etapu czyszczenia filtra DPF/FAP odwrócony zostaje kierunek przepływu wody i analizuje się w dalszym ciągu informacje podawane przez elektroniczne czujniki urządzenia. Serwisant na ich podstawie może ocenić czy cały proces przebiega prawidłowo. Kolejny etap to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin. Jeśli w tym momencie odczyty czujników są porównywalne do wyników odczytów nowego filtra, cały proces jest zakończony. Jeśli jednak tak nie jest, cały proces zostaje powtórzony. Następnie filtr zostaje osuszony za pomocą sprężonego powietrza o niskiej temperaturze, by nie uszkodzić całego układu. Później przygotowywana jest dokumentacja dla Klienta, zawierająca wydruki sprawności urządzenia przed, jak i po przeprowadzonym czyszczenie. Na koniec filtr jest oczywiście ponownie montowany w samochodzie.
Metoda ta daje bardzo dobre wyniki i gwarancję zadowolenia na długi czas. Wybierz czyszczenie filtra DPF/FAP w Japan- Tech we Wrocławiu a na pewno będziesz zadowolony.
Problemy, wyrażenia i hasła które mogą być związane z problemami z układem wydechowym: filtr cząstek stałych, DPF, FAP, czyszczenie DPF Wrocław, wypalanie DPF, wycinanie DPF, czyszczenie FAP Wrocław, wycinanie FAP, wypalanie FAP, wymiana DPF Wrocław, wymiana FAP, problem z filtrem cząstek stałych, kontrolka DPF/FAP
Problem z DPF/FAP? – Pamiętaj o Japan Tech
W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.
Ze względu na ciągłe zmiany temperatur, zanieczyszczenia, które się do niego dostają oraz rozrzedzanie przez przedostające się spaliny olej traci swoje właściwości. Żeby nie narazić silnika na usterkę, olej powinno się wymieniać co 10 000 km lub co roku.