Dlaczego geometria kół 3D oferowana w serwisie Japan-Tech we Wrocławiu w dużej mierze wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy? Każdy z nas chce, żeby nasze auto było bezpieczne i zapewniało wysoki komfort jazdy. We współczesnych samochodach ma na to wpływ wiele elementów. Dowiedz się, na czym polega ustawienie zbieżności kół i dlaczego warto powierzyć je właśnie nam – specjalistom z Japan-Tech.
Geometria kół 3D we Wrocławiu – dlaczego najlepiej w Japan-Tech?
Profesjonalne ustawienie geometrii kół 3D gwarantuje w Japan-Tech we Wrocławiu najnowocześniejsze urządzenie firmy John Bean. Pełny obraz samochodu pozwala na zniwelowanie wszelkich odchyłek od normy. Pełen graficzny obraz, oraz wydruk pozwala użytkownikowi zrozumieć jakie miał problemy i dlaczego oraz potwierdzić profesjonalne wykonanie geometrii w tym między innymi ustawienia zbieżności kół pojazdu. Tylko najlepsze urządzenia diagnostyczne gwarantują najwyższą jakość usługi i dlatego skorzystanie z usług naszego serwisu to najlepsze rozwiązanie.
W Japan-Tech zawsze dbamy o komfort naszego klienta dlatego na swój samochód będziesz mógł poczekać w klimatyzowanym pomieszczeniu, wypić filiżankę smacznej kawy lub herbaty oraz zapoznać się z branżową prasą.
Szanujemy czas naszych klientów dlatego zależy nam też żebyś nie musiał poświęcać całego dnia. Dlatego zawsze wcześniej umawiamy termin przyjazdu i rezerwujemy czas na Twój samochód. W ten sposób przyjeżdżasz na konkretną godzinę i z góry możesz zaplanować dalszą część dnia.
W jakich sytuacjach warto sprawdzić geometrię kół 3D w naszym samochodzie?
Sprawdzenie i ustawienie geometrii pojazdu jest niezbędne w kilku sytuacjach. Między innymi jeśli wykonywane były naprawy zawieszenia i układu kierowniczego. Inną sytuacją po której jest to niezbędne to kolizja drogowa. Warto również ją sprawdzić po zakupie auta by mieć pewność, że będziemy bezpieczni na drodze. Źle ustawiona geometria kół może doprowadzić do niekontrolowanego zachowania auta na drodze oraz oczywiście zmniejsza komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.
Warto sprawdzać ją regularnie nawet jeśli żadne z powyższych sytuacji się nie zdarzyły. Zbieżność w naszych samochodach rozregulowuje codzienna jazda i zużywanie się elementów zawieszenia oraz układa kierowniczego.
Jest również kilka sygnałów które możemy zauważyć w zachowaniu naszego samochodu które świadczą o złej geometrii. Jest to między innymi:
– ściąganie lub delikatne zarzucanie auta w jedną ze stron
– łatwiejsze skręcanie auto w jedną ze stron
– popiskiwanie opon podczas jazdy w zakrętach
– nadmierne ścieranie się boku opony
– nierównie ustawienie kierownicy
Gdy coś takiego dzieje się w naszym samochodzie warto jak najszybciej sprawdzić zbieżność kół.
Czym jest geometria kół 3D i co się na nią składa?
Pewnie każdy właściciel auta – nie tylko we Wrocławiu – słyszał o geometrii kół 3D lub musiał ją zrobić. Ale nie każdy potrafi powiedzieć czym tak naprawdę jest i jakie przynosi korzyści. Wszystko ma związek z odpowiednim ustawieniem kół w aucie względem podłoża. Składa się na nią kilka regulowanych parametrów. Są to między innymi:
– zbieżność kół
– kąt pochylenia kół
– kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
– kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy
Najczęściej w tym temacie mówi się o zbieżności kół. Upraszczając zbieżność określa położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Koła nie są ustawione idealnie równolegle.
Jeśli są skierowane do wewnątrz, to mówimy o dodatniej zbieżności, a jeśli do zewnątrz, to o ujemnej. Fabrycznie ustawiona zbieżność jest kompromisem pomiędzy stabilnością jazdy na wprost a zwrotnością w zakrętach. Koła ustawione idealnie równolegle zapewniają optymalne zużycie opon i paliwa lecz niestety wiążę się to średnią zwrotnością i koniecznością częstych korekt podczas jazdy na wprost. Koła o dodatniej zbieżności czyli zbieżne charakteryzują się wysokim komfortem jazdy na długich trasach, stabilnością i brakiem korekt. Minusem jest mała manewrowość i większe zużycie opon i paliwa w stosunku do opon ustawionych równolegle.
Natomiast w przypadku zbieżności ujemnej czyli kołach rozbieżnych samochód jest mniej bezwładny na zakrętach i reaguje szybciej, lecz brakuje mu stabilności i prowadzi się bardzo nerwowo. Każdy producent próbuje znaleźć złoty środek by auto prowadziło się jak najlepiej, dlatego dla każdego modelu, ustawienia zbieżności są ściśle określone.
Kolejnym elementem jest kąt pochylenia kół. Patrząc na samochód z przodu lub z tyłu, widzimy kąt zawarty między pionem, a płaszczyzną koła. Gdy koło pochylone jest na zewnątrz – mówi się o dodatnim kącie pochylenia, jeśli do wewnątrz – o ujemnym. Najczęściej w autach osobowych spotykamy się z ujemnym kącie nachylenie. Ma on również wpływ na pokonywanie zakrętów i komfort prowadzenia.
Prawidłowo ustawiony kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, upraszczając gwarantuje, że po skręcie wrócimy na określony, prosty tor jazdy. Natomiast kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy gwarantuje stabilne pokonywanie zakrętów.
Poznaj korzyści!
Odpowiednio ustawiona geometria kół zapewni nam większy komfort jazdy , samochód będzie jechał płynnie i utrzymując wszystkie koła we właściwym kierunku. Zwiększy się bezpieczeństwo jazdy. Pomoże to w utrzymaniu naszych opon w dobrej kondycji przez dłuższy czas. Nieprawidłowo ustawiona zbieżność prowadzi do nierównomiernego zużycia opon a tym samym krótszej żywotności opony. Oprócz tego auto będzie potrzebowało mniej energii by pokonywać kolejne kilometry, i tym samych spali mniej, a my zaoszczędzimy.
Kiedy zadbamy o to by geometria kół naszego samochodu była dokładnie sprawdzona i profesjonalnie ustawiona czeka nas jak widać wiele korzyści. By tak się stało warto wybrać profesjonalny serwis Japan-Tech we Wrocławiu.
Problem z geometrią?
W typowym samochodzie osobowym ustawienie zbieżności może trwać tylko kilkadziesiąt minut, po czym jesteśmy gotowi do drogi. Ale co jeśli po wszystkim nasze auto dalej dziwnie się zachowuje. Wszystkie pomiary wyszły prawidłowo, a mimo to, dalej zauważamy niepokojące objawy takie jak: znoszenia auta w lewo lub prawo gdy puścimy na chwile kierownicę, by jechać prosto kierownica musi być odwrócona o kilka stopni w jedną ze stron, lub inne.
Zwykle po dobrze przeprowadzonym serwisie wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale może zdarzyć się inaczej, jeśli kierowca przed pojawieniem się w warsztacie przez dłuższy czas poruszał się z nieprawidłowo ustawioną geometrią kół. Mogło to spowodować, że opony starły się nierównomiernie by przystosować się do źle ustawionej geometrii, co nie zawsze widać. Gdy auto zostanie ustawione poprawnie może zacząć z tego powodu dalej ściągać, mimo tego że wszystko zostało wykonane poprawnie. By sprawdzić czy problem rzeczywiście leży po stronie opon, warto zamienić opony miejscami. Czasami przyczyna tkwi w luzach w zawieszeniu które są na pierwszy rzut oka niewidoczne.
W związku z tym warto wybrać sprawdzony serwis. Taki w którym przed ustawieniem geometrii samochód zostanie dokładnie sprawdzony, a profesjonalnie przeszkoleni mechanicy znają się na rzeczy i zauważą potencjalne usterki. A tak właśnie jest u nas, w Japan-Tech we Wrocławiu.