fbpx

 

Dlaczego Japan Tech jest najlepszym serwisem pogwarancyjnym?

  • JESTEŚ ZAWSZE MILE WIDZIANY W SERWISIE
    Nasza obsługa jest uprzejma i kompetentna
  • POSIADAMY NAJNOWOCZEŚNIEJSZE URZĄDZENIA WARSZTATOWE
    Testery elektroniki, komputerowe urządzenia kontrolne.
  • STAŁE I NISKIE CENY BEZ NIESPODZIANEK
    Według oficjalnego cennika usług.
  • DOTRZYMUJEMY UZGODNIONYCH TERMINÓW
    Monitorujemy czas i koszty napraw.
  • KOMFORTOWE OCZEKIWANIE I ODPOCZYNEK
    Jeśli czekasz na usługę wykonaną na miejscu zapewniamy miłe miejsce z telewizją i prasą:)
  • MASZ PEŁNĄ KONTROLĘ NAPRAW
    Możesz otrzymać dokumentację zdjęciową z poważniejszych napraw, historia obłsługi jest przez nas zachowywana i masz do niej dostęp on-line. Przypominamy o naprawach eksploatacyjnych i informujemy o promocjach
  • NAPRAWIAMY WSZYSTKIE MARKI POJAZDÓW
    Ale naszą specjalnością są auta japońskie. Posiadamy niezbędną wiedzę i urządzenia do diagnozy i napraw.
  • UDZIELAMY GWARANCJI
    Na naprawy i części

Mazda - krótkie informacje

Początek historii Mazdy

Mazda Motor Corporation to japoński koncern samochodowy z siedzibą w Hiroshimie. Założycielem przedsiębiorstwa był Jujiro Matsuda wspólnie z grupą inwestorów. Firma na początku nosiła nazwę:Toyo Cork Kogyo Co. Ltd. Jak to zwykle w historii producentów samochodów bywa, nie zajmowała się od razu produkcją aut. Początkowa produkowała podłogi korkowe oraz obrabiarki. Sukces w tej dziedzinie pozwolił po pewnym czasie wejść w branże samochodową.

Pierwszy model produkcyjny Mazdy pojawił się w 1931 roku. Był to trójkołowiec Mazda-Go który wyglądał jak motocykl z otwartą skrzynią ładunkową z tyłu. Pojazd ten jest uważany za pierwszą tak zwaną ,,auto rikszę”, czyli do chwili obecnej, bardzo popularny środek transportu miejskiego, w wielu krajach na świecie, szczególnie w klimacie tropikalnym. Najwięcej sztuk Mazdy-Go zostało sprzedanych w Chinach.

Mazda pokazuje światu swój pierwszy samochód osobowy

Na pierwszy samochód osobowy, z czterema kołami i ze wszystkim co powinien taki pojazd posiadać, Mazda czekała do 1960 roku. Wtedy właśnie powstał R360 COUPE. Było to małe, dwudrzwiowe coupe. W środku mieściły się cztery osoby. Napędzany był 16 konnym silnikiem o pojemności skokowej 356 cm3 i układem chłodzenia powietrzem. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 2-biegową automatyczną skrzynię biegów. Model zapewniał bardzo niskie zużycie paliwa na poziomie ok. 3l/100km, dzięki wyjątkowo niskiej masie własnej(380 kg).Wszystko to było ogromnym plusem w czasie kiedy japońska gospodarka odradzała się po II Wojnie Światowej. Pojazd osiągnął wielki sukces, pozwalając Mazdzie w kilka lat zdominować rynek.

Silnik Wankla – Mazda podejmuje rękawice

Obecnie Mazda jest jedynym producentem samochodowym,który produkuje modele z silnikiem z tłokiem obrotowym, czyli inaczej silnikiem Wankla. Historia ta rozpoczęła się w 1960 roku, kiedy to przedstawiciele firmy, między innymi prezydent firmy Kohei Matsuda wyruszyli do Niemiec, by zdobyć licencję na ten silnik. W tym czasie posiadaczem patentu na ten silnik był twórca Felix Wankel oraz firma NSU(dzisiejsze AUDI). Ostatecznie udało się w 1961 roku. W tym czasie można było uznać to za sukces, ponieważ patent posiadali również motoryzacyjne giganty jak Alfa Romeo, American Motors, Citroen,Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Nissan, Porsche, Rolls-Royce, Suzuki czy Toyota. Jednak nie była to tak wspaniała inwestycja, jak początkowo można się było spodziewać. Wkrótce okazało się prototypy tego silnika, nie pracują tak jak się spodziewano. Odznaczały się bardzo krótką żywotnością, pochłanianiem ogromnej ilości oleju, spadkami mocy z powodu przecierania się wewnętrznych powierzchni czy dużymi wibracjami. Z tego powodu wszyscy producenci odpuścili wykorzystywania czy dalszą pracę nad silnikiem Wankla, ale nie Mazda.

Producent samochodów z Hiroshimy zdecydował się na podjęcie wyzwania, jakim było dopracowanie silnika Wankla. Pracami nad projektem zajął się wybitny inżynier Kenichi Yamamoto. Czterdziestu siedmiu wybranych specjalistów z Yamamoto na czele, potrzebowali dwóch lat oraz ponad tysiąc prototypów, by silnik zaczął działać poprawnie.

Dzięki temu sukcesowi w 1967 roku, świat mógł zobaczyć pierwszy model Mazdy wyposażony w silnik Wankla. Była to Mazda Cosmo Sport. Było to lekkie i dynamiczne auto sportowe. Silnik generował moc 110 KM. Prędkość maksymalna wynosiła około 185km/h. Jak na tamte czasy wóz mógł się pochwalić bardzo dobrym przyśpieszeniem. W 16,3 sekundy pokonywał ćwierć mili.

Nieśmiertelne klasyki – Mazda RX-7 oraz MX5

W 1978 powstała kultowa już, Mazda RX-7. Posiadała 105 KM i zapewniała duża przyjemność z jazdy. Było to możliwe dzięki umieszczeniu kompaktowego i mocnego silnika Wankla niżej jeszcze dalej w tylnej części pojazdu. Dzięki temu pięciokrotnie był w pierwszej dziesiątce najlepszych modeli w rankingu magazynu Car and Driver. RX-7 posiadała chowane przednie reflektory, które poprawiały właściwości aerodynamiczne nadwozia. Pierwsza generacja(FB)odniosła bardzo duży sukces i sprzedała się w ponad 470 tys. egzemplarzy. W 1985 powstała druga generacja(FC) która posiadała turbodoładowany silnik. Trzecia generacja(FD) weszła na rynek w 1992 roku. Produkcja zakończyła się w 2002 roku.

Kolejny model, który jak się okazało stał się klasykiem, zaprezentowali w 1989 roku – Mazda MX-5. Był to niewielki roadster, mierzący 397 cm długości, z 4 – cylindrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędem na tylną oś. To lekkie sportowe auto dawało wielką przyjemność z jazdy i dość szybko został oceniony jako jedno z najlepszych aut w historii. Został zaprojektowany z myśl japońskiej filozofii, którą kieruje się Mazda – JINBA ITTAI. Zgodnie z japońską tradycją jest to intuicyjna więź pomiędzy koniem i jeźdźca. Tak samo kierowca ma czuć jedność, perfekcyjną synergię z samochodem, a prowadzenie dawać czystą przyjemność.

Druga generacja(NB) pojawiła się w 1998 roku i nieznacznie różniła się od poprzedniej, bazując na podobnych rozwiązaniach technicznych. W maju 2000 r. została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako „najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy”, gdy produkcja osiągnęła poziom 531 890 egzemplarzy. W tym momencie wyprodukowano już ponad milion tych aut. W roku 2005 powstała trzecia generacja(NC). Tym razem wykorzystaną nową płytę podłogową, która była skróconą platformą modelu RX-8. Produkowana obecnie czwarta generacja tego modelu Mazdy rozpoczęła się w 2014 roku. Mamy tu do czynienia zupełnie nową konstrukcją. Roadster został zaprojektowany z nową filozofią projektową Mazdy – KODO. W myśl tej filozofii pojazd ma wyglądać bardzo dynamicznie, nawet nie będąc w ruchu.

W 2016 roku model MX-5 Miata została wybrana samochodem roku w konkursie World Car of the Year oraz World Car Desing of the Year.

Rynek samochodowy wciąż się zmienia. Coraz więcej producentów samochodowych decyduje się na proponowanie swoim klientom samochodów elektrycznych. Również Mazda zdecydowała się na ten krok w 2019 roku. Zaprezentowała wtedy model MX-30. Ma to być głównie auto miejskie, między innymi z powodu bardzo małego zasięgu wynoszącego 200 km. Auto charakteryzuje się rozłożeniem nacisku na osie blisko 50/50 oraz niskim położeniem środka ciężkości.

Naprawa Mazdy – dlaczego warto wybrać Japan-Tech we Wrocławiu

W naszym warsztacie naprawiamy wszystkie marki pojazdów ale naszą specjalnością są auta japońskie. Nasi specjaliści dokładnie wiedzą czego mogą się spodziewać w takich autach i posiadają niezbędną wiedzę i najnowocześniejsze urządzenia warsztatowe do diagnozy i napraw.

Zawsze posiadasz pełną wiedzę i kontrolę nad naprawami. Możesz otrzymać dokumentację zdjęciową z poważniejszych napraw, historia obsługi jest przez nas zachowywana i masz do niej dostęp on-line. Przypominamy o naprawach eksploatacyjnych i informujemy o promocjach. Udzielamy również gwarancji na naprawy i części. Zawsze wcześniej umawiamy konkretny termin, byś nie tracił swojego czasu i nie musiał poświęcać na to całego dnia. Jeśli zdecydujesz się poczekać czeka na ciebie komfortowa poczekalnia, gdzie zawsze możesz uprzyjemnić ten czas filiżanką kawy lub herbaty oraz lekturą branżowej prasy. W innym wypadku zaraz przy naszych warsztatach znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Japan-Tech to naprawdę dobry wybór.

Modele Mazdy, które naprawiamy w naszym serwisie:

 

  • 2 ( Demio)
    3 ( Axela)
    5 ( Premacy)
    6 ( Atenza)
    AZ-Offroad
    Bongo
    Biante
    BT-50
    Carol
    CX-3
    CX-4
    CX-5
    CX-9
    CX-30
    MPV ( 8)
    MX-5 ( Miata, Roadster)
    MX-5 RF
    Scrum
    Spiano
    Titan
    Verisa
    CX-30
    110 S Cosmo
    121
    323
    323 GTX
    626
    818
    929
    Capella
    Chantez
    CX-7
    Demio
    E250
    Laputa
    MX-3
    MX-6
    Navajo
    Premacy
    RX-2
    RX-3
    RX-4
    RX-5
    RX-7
    RX-8
    Xedos 6
    Xedos 9 ( Millenia)
    Tribute

2020 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190