fbpx

Chcesz zapytać o cenę? Umówić termin?

ZADZWOŃ
725-333-000

 lub UMÓW WIZYTĘ

naprawa hamulców
wymiana hamulców

Naprawa hamulców we Wrocławiu? Tylko w serwisie Japan-Tech!
Pewnie nieraz zastanawiałeś się jakie naprawy w Twoim samochodzie są niezbędne do zrobienia. Kiedy pomyślisz o rzeczach oczywistych na myśl pewnie przyjdzie Ci wymiana oleju lub naprawa klimatyzacji. I oczywiście nie ma w tym nic złego. Bez świeżego oleju zatrzesz silnik, a bez działającej klimatyzacji w lecie to strach wsiąść za kierownicę. Ale jest element, o który powinieneś dbać tak samo jak o te poprzednie, a może nawet lepiej – hamulce. Dlaczego to takie ważne i jakie znacznie w tym wypadku ma wybór dobrego warsztatu? Odpowiedź znajdziesz poniżej. Najpierw zajmijmy się wyjaśnieniem jak działa układ hamulcowy.

Wymiana lub naprawa hamulców we Wrocławiu

 

Dlaczego hamulce są tak istotnym elementem w Twoim samochodzie, a ich naprawa czy wymiana – obowiązkiem? Chodzi o bezpieczeństwo – Twoje, Twojej rodziny oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Mówiąc o hamulcach mamy na myśli cały układ hamulcowy, czyli klocki, tarcze, bębny, zaciski, linki, płyn hamulcowy itd. Wszystkie te elementy muszą być sprawne jeżeli chcesz mieć pewność, że wyjeżdżając na drogę swoimi czterema kółkami jesteś w stanie bezpiecznie wyjść z awaryjnej sytuacji.

Układ hamulcowy jest dość złożonym systemem, ale łatwo zadbać o główne jego elementy, które są normalnymi rzeczami eksploatacyjnymi. Weźmy pod uwagę tarcze i klocki hamulcowe. Większość samochodów jest już wyposażona w system oparty na tych rozwiązaniach zamiast bębnów hamulcowych. Naciskając na pedał hamulca wtłaczamy płyn hamulcowy do tłoczka, który dociska klocek hamulcowy do tarczy, wytwarza opór i hamuje. Łatwo sobie wyobrazić, że w trakcie takiego procesu ściera się zarówno klocek jak i tarcza, chociaż są to oczywiście minimalne zużycia przy każdym hamowaniu. Jednak warto co roku sprawdzać w jakim stanie są te elementy. Jeżeli klocki są bardzo starte to opóźniają reakcję hamowania, a czasami mogą w ogóle nie być w stanie wyhamować samochodu.

Jak widać trzeba zadbać, żeby elementy te były eksploatowane na bieżąco, ale również istotne jest, żeby wymiana była dokonywana w serwisie, który ma odpowiednie przeszkolenie i dysponuje profesjonalnym sprzętem. Korzystając z naszego warsztatu Japan Tech możesz mieć pewność, że powierzasz samochód profesjonalistom. Dbamy o to, żeby nasi mechanicy zachowywali wysokie standardy napraw zwłaszcza jeżeli chodzi o wymianę tak istotnych elementów. Dysponujemy wysokiej jakości środkami technicznymi, które pozwalają nie tylko sprawnie dokonać wymiany, ale również zakonserwować poszczególne części układu hamulcowego. Nasi pracownicy nie tylko wymienią klocki lub tarcze, ale także sprawdzą w jakim stanie jest płyn hamulcowy oraz czy nie ma wycieku płynu w układzie. To również istotny element, ponieważ długo nie wymieniany płyn hamulcowy z czasem miesza się z wodą a to powoduje, że wydłuża się reakcja hamowania. Kiedy wcześniej dostrzeżemy ten problem możemy wymienić płyn i zachować wszystkie jego właściwości co ma bezpośrednie przełożenie na nasze bezpieczeństwo.

Pojawia się jednak logiczne pytanie – jak często powinno się wymieniać hamulce? Zwróćmy przez chwilę uwagę na tą ważną kwestię.

Wymiana klocków hamulcowych we Wrocławiu

Jeżeli chodzi o naprawę hamulców we Wrocławiu i innych miastach, jest kilka szkół. Jedni twierdzą, że powinno się regularnie wymieniać klocki co dwa lata, a tarcze co trzy. Inni, że aż do wyraźnego spadku możliwości hamowania samochodem. Są też tacy, którzy czekają do wyraźnych objawów zużycia np. pisku lub bicia na kierownicy. Ze swojej strony chcielibyśmy zwrócić uwagę na dwie podstawowe kwestie – kiedy wymienić klocki, a kiedy tarcze hamulcowe.

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Klocki hamulcowe z zasady ścierają się szybciej niż tarcze. Co do zasady również zalecamy klientom wymianę tarcz co drugą wymianę klocków. Na pewno nie zalecana jest wymiana samych tarcz hamulcowych bez wymiany klocków. Nie wdając się w zawiłe techniczne szczegóły, powoduje to zniszczenie tarczy hamulcowej. Dlatego kiedy liczymy się z wymianą tarcz powinniśmy również wliczyć w to koszt wymiany klocków.

Co ile, kiedy? To dwa ważne pytania i nie można tutaj określić konkretnych okresów czasowych, ponieważ wszystko zależy od miejsca, w którym przeważnie użytkujemy samochód oraz od sposobu jazdy.

Jeżeli samochód jest użytkowany głównie w ruchu miejskim, na dojazdach do pracy w godzinach szczytu to najprawdopodobniej klocki i tarcze zużyją się szybciej, ponieważ przejdą więcej cykli hamowania (np. jazda w korku, hamowanie przed sygnalizacją itp.). Z drugiej strony jeżeli dużo jeździmy autostradami i drogami szybkiego ruchu to cykli hamowanie jest o wiele mniej, chociaż na pewno wiążą się z większym obciążeniem (wiadomo większa prędkość to większe tarcie tarczy o klocek).

Poza sposobem użytkowania jazdy liczy się też temperament kierowcy, czyli jego styl jazdy. Jeżeli preferujesz szybką, dynamiczną jazdę na pewno częściej i dynamicznej hamujesz co oczywiście wpłynie na żywotność hamulców. Znowu z drugiej strony, jeżeli jesteś zwolennikiem eco-drive i hamujesz głównie biegami to klocki i tarcze posłużą dłużej.

Ostatni element mający wpływ na żywotność elementów układu hamulcowego to oczywiście sam samochód. Samochody o dużej mocy silnika i masie własnej z zasady potrzebują dobrego i perfekcyjnie działającego układu hamulcowego dlatego dla posiadaczy takich pojazdów regularne sprawdzanie stanu klocków i tarcz powinno być priorytetem.

Skoro już wiesz co wpływa na częstotliwość wymiany klocków i tarcz hamulcowych to kiedy powinieneś udać się do warsztatu. Na pewno kiedy zauważysz opóźnienie w hamowaniu pojazdu lub poczujesz, że w trakcie hamowania samochód ściąga w jakąś stronę to znaczy, że koniecznie trzeba sprawdzić hamulce.

Większość klocków posiada w sobie czujniki zużycia. W starszych samochodach są to czujniki akustyczne – w klocku znajduje się blaszka. Jeżeli klocek zetrze się na tyle, że dojdzie do tego metalowego elementu to w trakcie tarcia o tarczę blaszka będzie wydawała charakterystyczny piszczący dźwięk. W nowszych samochodach klocki są wyposażone w elektryczne czujniki, które wysyłają sygnał o zużyciu wprost na deskę rozdzielczą w samochodzie. Kiedy dostajemy taki sygnał to oczywistą rzeczą jest, że trzeba wymienić hamulce.

Doświadczenie jednak pokazuje, że warto nie czekać z tym do ostatniej chwili. Dobrą metodą jest sprawdzanie grubości klocków i tarcz podczas corocznej wymiany oleju silnikowego. W naszym warsztacie możesz poprosić o taką usługę. Każdy z producentów samochodów wskazuje jakie powinny być minimalne wartości jeżeli chodzi o klocki i tarcze w danym modelu auta. W Japan Tech mamy dostęp do profesjonalnej bazy informacji na temat każdego modelu samochodu bezpośrednio od producentów. Dzięki temu możemy porównać zużycie klocków i tarcz w Twoim aucie z tym co zaleca producent i na tej podstawie stwierdzić czy powinieneś dokonać wymiany czy też nie jest to konieczne. Kiedy dokonujesz eksploatacje układu hamulcowego zgodnie z zaleceniami producenta to możesz mieć pewność, że Twój samochód będzie dobrze przygotowany do potencjalnej niebezpiecznej sytuacji na drodze.

Zapraszamy Cię żebyś odwiedził nasz warsztat przy ul. Swojczyckiej lub Karkonoskiej we Wrocławiu. Korzystając z opcji przeglądu auta za 99 zł nasi mechanicy sprawdzą wszystkie podstawowe elementy Twojego auta w tym ocenią w jaki stanie są elementy Twojego układu hamulcowego.

Pamiętaj – dbanie i konserwacja układu hamulcowego to tak naprawdę dbanie o bezpieczeństwo Twoje i Twoich pasażerów. Powierz tą sprawę profesjonalistom – przyjedź do Japan Tech we Wrocławiu!


PYTANIA

  • Jakiego oleju powinienem używać?

    W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.

  • Jak często zmieniać olej?

    Ze względu na ciągłe zmiany temperatur, zanieczyszczenia, które się do niego dostają oraz rozrzedzanie przez przedostające się spaliny olej traci swoje właściwości. Żeby nie narazić silnika na usterkę, olej powinno się wymieniać co 10 000 km lub co roku.

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190