- 23 grudnia, 2022
- 251
- 0
Czyszczenie DPF w busach we Wrocławiu to często realizowana usługa, z której powszechnie korzystają kierowcy poruszający się takimi pojazdami oraz właściciele całych flot. Filtr cząstek stałych może po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów powodować pewne problemy. Element ten znajduje się na wyposażeniu busów z silnikiem Diesla, a jego wymiana jest stosunkowo droga. Z tego względu lepszym rozwiązaniem jest regeneracja, która polega właśnie na czyszczeniu filtra.
Spis treści:
Kiedy będzie niezbędne?
Dlaczego warto?
Jak przeprowadzamy czyszczenie?
Wstępne zabiegi
Kolejne etapy prac
Ile kosztuje?
Korzyści i zalety
Czyszczenie DPF w busach we Wrocławiu to jedna z wielu usług, jakie mamy w ofercie naszego zakładu Japan-Tech. Na skorzystanie z naszych usług warto zdecydować się wówczas, gdy występują problemy z poprawną pracą filtra cząstek stałych. Z reguły są one sygnalizowane zapaleniem się kontrolki błędu silnika, a także tendencją do przełączania się pojazdu w tryb awaryjny czy charakterystycznym dymieniem z układu wydechowego. Bezpośrednią przyczyną tych awarii jest nadmiar popiołu w filtrze, czyli ubocznego produktu spalania cząstek stałych. Najczęściej jest to sadza, będąca po prostu niespalonym węglem. Uporanie się z utratą sprawności przez DPF jest szczególnie istotne w przypadku busów, ponieważ są to pojazdy przeznaczone do przewozu wielu pasażerów. Koszty wymiany tego elementu są dość wysokie, jednak w większości przypadków wystarczy zdecydować się na kompleksowe czyszczenie w naszym warsztacie.
Filtr cząstek stałych znajduje się w każdym busie z jednostką wysokoprężną. DPF w silnikach Diesla zwykle montowany jest tuż za katalizatorem i spełnia funkcję elementu układu wydechowego, którego naprawy również realizujemy w Japan-Tech. Jego najważniejszy zadaniem jest oczyszczanie związków, które powstają wskutek niepełnego spalania oleju napędowego. W busach i innych pojazdach odpowiada za redukcję czarnego dymu, spowodowanego najczęściej cząstkami sadzy. W ten sposób filtr cząstek stałych ogranicza zanieczyszczenia środowiska związane ze smogiem. DPF montowany w busach nie różni się znacząco od tych, które występują w samochodach osobowych. Podstawę jego konstrukcji stanowi solidna obudowa stalowa, która jest odporna na trudne warunki pracy. W jej wnętrzu znajdują się specjalne kanaliki, ułożone względem siebie równolegle oraz zatkane z jednej strony. Ich układ pozwala na efektywne przekazywanie spalin, które odprowadzane są na zewnątrz. Temperatura spalin wewnątrz kanalików wzrasta do kilkuset stopni Celsjusza, dzięki czemu cząstki zebrane w filtrze mogą być skutecznie spalane. Samo dopalanie cząstek stałych może być realizowane zarówno poprzez obciążenie silnika, jak i podanie dodatkowej porcji paliwa. Z każdym dopalaniem zwiększa się jednak ilość popiołu, który z czasem coraz mocniej zatyka kanaliki. W rezultacie drożność DPF w busie zmniejsza się, co sygnalizują czujniki na podstawie ciśnienia wejściowego i wyjściowego.
Czyszczenie DPF w busach we Wrocławiu zawsze przeprowadzamy wieloetapowo. Na początek trzeba zdemontować zanieczyszczony filtr cząstek stałych z pojazdu, a następnie wykonać jego dokładną diagnostykę komputerową. Na podstawie specjalistycznej inspekcji oceniamy poziom niedrożności DPF, a także ustalamy potencjalne przyczyny problemu. Przy okazji możemy też rozpoznać uszkodzenia fizyczne, takie jak pęknięcia obudowy czy stopienia kanalików. Jeżeli filtr kwalifikuje się do dalszych zabiegów, rozpoczynamy faktyczną realizację usługi. W naszym warsztacie przeprowadzamy czyszczenie pod ścisłą kontrolą czujników elektronicznych. Nad przebiegiem prac czuwają doświadczeni specjaliści, co daje gwarancje sprawnego przebiegu prac oraz poprawnej realizacji usługi. W Japan-Tech zajmujemy się nie tylko busami, ale też serwisem aut dostawczych we Wrocławiu.
W busach montowane są filtry DPF o różnej specyfikacji technicznej, zależnie od modelu silnika czy samej marki. Nasi specjaliści muszą bardzo starannie dobrać ewentualne części zamienne, a także zadbać o ich prawidłowe użycie. Pierwszym etapem prac jest zamontowanie filtra w odpowiedniej maszynie z wytworzonym obiegiem zamkniętym, po czym następuje podanie silnego detergentu do usuwania zanieczyszczeń. W procesie tym do DPF wtłaczana jest woda z odpowiednio dobranym środkiem myjącym, co odbywa się pod wysokim ciśnieniem oraz w kierunku odwrotnym do rzeczywistego przebiegu samych spalin. Zanieczyszczenia są w ten sposób skutecznie wypłukiwane z filtra cząstek stałych, a sam efekt jest bardzo solidny i trwały.
Na kolejnym etapie kierunek przepływu wody jest odwracany, co odbywa się przy jednoczesnej analizie danych dostarczanych przez elektroniczne czujniki. W oparciu o uzyskane informacje ustalamy, czy cały zabieg przynosi oczekiwane efekty. Usługa jest kontynuowana poprzez kolejne czyszczenie ze zmianą kierunku, tym razem przeciwnego dla przepływu spalin. W przypadku odczytów porównywalnych dla parametrów osiąganych przez nowy filtr DPF czyszczenie możemy uznać za zakończone. W przeciwnym razie powtarzamy poszczególne zabiegi. Na koniec filtr musi być jeszcze osuszony, co odbywa się z wykorzystaniem sprężonego powietrza. Ze względu na niską temperaturę nie występuje ryzyko uszkodzenia elementów układu. Naszym klientom dostarczamy pełną dokumentację techniczną, która zawiera wydruki opisujące sprawność DPF przed czyszczeniem i po wyczyszczeniu. Na koniec filtr jest ponownie montowany w busie.
Czyszczenie DPF w busach we Wrocławiu to usługa znacznie bardziej opłacalna niż wymiana filtra cząstek stałych na nowy komponent. W naszym serwisie jesteśmy w stanie przeprowadzić wszystkie prace szybko i bezpiecznie, a przy tym wyjątkowo tanio. Jako doświadczeni fachowcy możemy uporać się z różnymi problemami wynikającymi z zapchania DPF w busie ze względu na wykorzystanie skutecznych i przy tym nieinwazyjnych rozwiązań. Zapewniamy pisemną gwarancję na nasze usługi, a także dostarczamy wykaz parametrów filtra przed realizowanymi zabiegami oraz po ich wykonaniu. Koszty czyszczenia we Wrocławiu określamy indywidualnie na podstawie ustalonego zakresu prac oraz stanu samego komponentu.
W Japan-Tech gwarantujemy usunięcie popiołu i sadzy z DPF na długi czas. Większość filtrów możemy przywrócić do stanu porównywalnego z fabrycznym, jeżeli nie występują w nich wewnętrzne stopnienia oraz inne trwałe uszkodzenia mechaniczne. Po czyszczeniu filtr będzie sprawnie funkcjonował przez nawet kilkaset tysięcy kilometrów, a także w pełni spełni obowiązujące normy spalin. Wszystko to przynosi korzyści na etapie kolejnych przeglądów. W Japan-Tech korzystamy z bezpiecznych dla środowiska metod, które nie obniżają wartości busa i gwarantują zachowanie prawidłowych właściwości DPF. Zapraszamy do kontaktu i współpracy.