fbpx
Lakierowanie samochodu we Wrocławiu
  • 22 października, 2020
  • 3541
  • 0

Lakierowanie samochodu we Wrocławiu

Lakierowanie samochodu we Wrocławiu jest usługą bardzo powszechnie przeprowadzaną w tym mieście. Większość kierowców musi na pewnym etapie zmierzyć się z koniecznością naprawy nadwozia, a nierzadko całkowitej wymiany powłoki. Profesjonalnie wykonana usługa to gwarancja najlepszego efektu wizualnego, który nie zdradzi żadnej ingerencji w stan pojazdu. Usługi związane z lakierowaniem aut oferuje we Wrocławiu serwis Japantech.

Spis treści
Jak przebiega?
Cennik i zakres usługi
Oferta Japantech

Jak przebiega lakierowanie samochodu w naszym warsztacie we Wrocławiu?

Lakierowanie samochodu we Wrocławiu realizowane jest bardzo często, co w dużym stopniu wynika z rosnącego zapotrzebowania właścicieli pojazdów na takie usługi. Warstwa lakieru jest wytrzymała, ale nie niezniszczalna. Negatywnie na jej stan wpływają różne czynniki, które z czasem prowadzą do znacznego pogorszenia stanu wizualnego pojazdu. Kiepska kondycja lakieru prowadzi do wielu innych problemów, włącznie z korodowaniem blachy. Z czasem jego stan jest na tyle zły, że konieczne jest przeprowadzenie ponownego lakierowania.

Czynniki negatywnie wpływające na lakier samochodowy

Na stan powłoki lakieru bardzo negatywnie oddziałuje promieniowanie UV. Nie da się go uniknąć całkowicie, jednak warto w miarę możliwości wybierać miejsca parkingowe w zacienionych lokalizacjach. Promieniowanie wzmaga proces płowienia lakieru, a także powoduje liczne odbarwienia. Niekorzystny wpływ na powłokę ma również sól drogowa, przedostająca się na powierzchnię karoserii razem z pośniegowym błotem. Zmorą dla lakieru są też tłuste i lepkie plamy, będące pozostałością po paliwie. Malowana karoseria źle nosi kontakt z piaskiem oraz innymi mineralnymi drobinami, które pozostawiają na jej powierzchni trwałe ryski. Wyjątkowo agresywny wpływ na lakier wykazują również ptasie odchody, ponieważ zawierają kwasy pochodzące z owoców.

Przygotowanie do lakierowania

Pierwszy etap przygotowawczy pojazdu polega na dokładnym umyciu powłoki wodą. Najmniejsze elementy nadwozia mogą zostać wymontowane, ewentualnie dokładnie zabezpieczane. W ten sposób lakier pokrywa jedynie wybrane miejsca. W zależności od potrzeb, nową powłokę nakłada się na uprzednio wypolerowaną starą powierzchnię lub zastępuje ją po wcześniejszym gruntowaniu. W tym drugim przypadku stary lakier musi zostać usunięty papierem ściernym. Po zlikwidowaniu tej warstwy, powierzchnia jest ponownie myta i odtłuszczana. Lakierowanie to proces złożony z kilku etapów, z których każdy przeprowadza się w odpowiedniej temperaturze.

Nakładanie lakieru

Po zagruntowaniu następuje etap nakładania lakieru bazowego, do czego stosuje się techniki komputerowego doboru koloru. W ten sposób nowy lakier nie odbiega barwą od pozostałych elementów. Powierzchnię gruntu trzeba odpowiednio wygładzić, równomiernie i starannie nakładając kolor bazowy. Proces schnięcia powinien się odbywać w stosunkowo niskiej temperaturze, aby nie doprowadzić do uszkodzenia innych części samochodu. Na osuszoną powierzchnię nakłada się lakier bezbarwny, będący ostatnią warstwą ochronną. Całość jest następnie dokładnie spoilerowana, celem uzyskania pożądanego efektu wizualnego.

Cadillac na parkingu

Cennik lakierowanie samochodu we Wrocławiu i różne typy usługi. Jak przebiega lakierowanie całego samochodu?

Lakierowanie samochodu we Wrocławiu cennik ma uzależniony od rodzaju wykonywanej usługi, a tym samym zakresu ingerencji lakiernika w pojazd. Orientacyjne koszty mogą się różnić – zarówno w przypadku malowania pojedynczych elementów, jak i całego samochodu. Inny cennik dotyczy także prac realizowanych na mniejszą skalę, np. ograniczających się do usuwania pojedynczych wgnieceń, rys czy ognisk korozji. Niezależnie od zakresu usług lakierniczych, zawsze warto skorzystać z oferty specjalistycznego serwisu.

Zaprawka lakiernicza

Zaprawka lakiernicza to najmniej inwazyjna forma lakierowania, która polega na korekcie punktowych uszkodzeń powłoki. W tym przypadku zmiany są na tyle niewielkie, że malowanie całego elementu nie jest konieczne. Powierzchnia powinna być wcześniej oczyszczona i odtłuszczona, a następnie pokryta lakierem i wysuszona. Na koniec stosuje się bezbarwny odpowiednik oraz przeprowadza polerowanie.

Naprawa płytkiego zarysowania

Drobne skazy występujące na lakierze bezbarwnym zwykle nie wymagają żadnych ingerencji w warstwę lakieru właściwego. Przy użyciu papieru ściernego szlifuje się powstałe naleciałości, a następnie poleruje za pomocą pasty polerskiej. Należy przy tym unikać naruszania struktury lakieru bazowego, ponieważ może to pogłębić problem.

Lakierowanie rys na elemencie

Rysy i inne defekty mogą się znajdować dalej od sąsiadujących części nadwozia. W takim przypadku wystarczy dokonać korekty środkowej części elementu karoserii, którą należy uprzednio zeszlifować do podkładu oraz odtłuścić. Konieczne jest też zabezpieczenie samochodu przed osiadaniem pyłu lakierniczego. Kluczowe znacznie ma dobór odpowiedniego koloru, który zapewni płynne przejście barwy w przestrzeni. W ten sposób uniknąć można cieniowania sąsiednich elementów nadwozia.

Lakierowanie rys na granicy elementu

Lakierowane na granicach elementów uwydatnia różnice w barwach, dlatego w przypadku tak położonych rys konieczne jest cieniowanie przylegających paneli. Część uszkodzoną oraz sąsiednie elementy poddaje się oczyszczaniu, szlifowaniu i malowaniu, kontrolując przy tym siłę natrysku. Na koniec prac lakiernik nakłada specjalną żywicę, która dodatkowo niweluje ewentualne różnice w odcieniach.

Zmiana koloru elementu nadwozia

Wielu kierowców decyduje się na lakierowanie nowo wymienionej części na odmienny kolor. W ten sposób uniknąć można kosztów korygowania barw na elementach sąsiadujących. Wybrana część blacharska zwykle pokrywana jest podobnym odcieniem podkładu. W przypadku tej usługi nie trzeba zużywać dużej ilości lakieru bazowego, aby pokryć całą powierzchnię.

Zmiana koloru całego samochodu

Lakierowanie całego auta przeprowadzane jest zwykle wówczas, gdy właściciel chce kompleksowo odrestaurować pojazd. Operacja ta dotyczy wszystkich elementów blacharskich samochodu. Sporo czasu zajmuje zarówno przygotowanie ich do lakierowania, jak i oczekiwanie na równomierne wyschnięcie. Przy okazji kompleksowego malowania, z reguły przeprowadza się także likwidację wgnieceń oraz ognisk korozji, co dodatkowo podnosi koszty usługi. Cena lakierowania całego auta jest dość wysoka i zwykle sięga kilku tysięcy złotych, dlatego warto przeprowadzić ten zabieg w profesjonalnym warsztacie.

W naszym warsztacie

Lakierowanie całego samochodu we Wrocławiu oferuje niezależny serwis Japantech. Skorzystanie z naszych usług daje pewność, że wszystkie prace zostaną wykonane sprawnie i rzetelnie. W realizacji usług lakierniczych korzystamy z rozbudowanego zaplecza technicznego, a nad każdym zadaniem czuwa doświadczony zespół pracowników. Zapraszamy do skorzystania z usług warsztatu Japantech na terenie Wrocławia.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190