fbpx
Naprawa ramy 4×4 we Wrocławiu
  • 20 maja, 2024

Naprawa ramy 4×4 we Wrocławiu

Naprawa ramy 4×4, realizowana przez nasz serwis we Wrocławiu, może być usługą przydatną każdemu kierowcy auta terenowego. Pojazdy te są użytkowane z dużą intensywnością, a ich konstrukcje poddawane są sporym próbom. Jednocześnie częsta jazda po bezdrożach powoduje, że wewnątrz ram zbiera się ziemia i błoto, które wywołują szybką korozję. Zdarza się, że konstrukcja w osłabionym przez rdzę miejscu pęknie lub wygnie się. Nie oznacza to jednak, że pojazd nadaje się już tylko do zezłomowania. Ramy aut terenowych można bowiem z powodzeniem naprawiać.

Spis treści:
Jaką rolę pełni?
Zamocowanie dla elementów zawieszenia
Podstawa pod montaż kabiny pasażerskiej
Od czego zależy koszt?
Przyczyny awarii
Serwis i zabezpieczenie pojazdu

Jaką rolę pełni rama w aucie 4×4 i gdzie można ją naprawić?

Naprawa ramy w aucie 4×4, pozwalająca uratować Twój pojazd, to usługa wykonywana przez nasz serwis Japantech we Wrocławiu, w którym serwisujemy również inne auta – osobowe, dostawcze czy busy. Zanim jednak dowiesz się, dlaczego ramy ulegają uszkodzeniom i jak można je naprawić, przedstawimy pokrótce, jaką rolę pełni ów element w pojeździe 4×4. Bez ramy trudno byłoby bowiem wyobrazić sobie możliwość funkcjonowania takiego samochodu.

Zamocowanie dla elementów zawieszenia

Rama to podstawowy element konstrukcyjny pojazdu nie tylko terenowego, ale również wielu aut dostawczych, pickupów czy samochodów ciężarowych. Najczęściej składa się z elementów zwanych podłużnicami i poprzecznicami, które łączone są ze sobą poprzez spawanie pod kątem 90 stopni. Do stworzonej w ten sposób solidnej kratownicy mocowane są następnie elementy zawieszenia, takie jak wahacze, sprężyny, amortyzatory, wały napędowe, dyferencjały, skrzynie przekładniowe i ostatecznie koła. Nie można też zapomnieć, że na ramie osadzone są mocowania silnika oraz skrzyni biegów, a więc najistotniejszych elementów każdego pojazdu mechanicznego. Uszkodzenie ramy, polegające na jej pęknięciu lub wygięciu, będzie więc powodować przede wszystkim trudności w utrzymaniu kierunku jazdy, ściąganie pojazdu na boki mimo poprawnie ustawionej geometrii kół, znaczenie czterech śladów podczas jazdy na wprost, mocne przechylanie się i wyginanie konstrukcji podczas wchodzenia w zakręty oraz ogólnie niestabilne zachowanie pojazdu. Dlatego też uszkodzenie ramy powinno absolutnie eliminować pojazd z ruchu, ponieważ będzie on zachowywał się niepewnie, co może prowadzić do utraty kontroli i poważnego wypadku.

Podstawa pod montaż kabiny pasażerskiej

W pojazdach opartych na ramie, a nie nadwoziu samonośnym, jak ma to miejsce w przypadku aut osobowych, kabina pasażerska jest niejako odrębnym elementem. Zostaje postawiona na górnej części ramy, a następnie przykręcona za pomocą specjalnych mocowań. Powoduje to, że fragmenty kabiny nie są elementami konstrukcyjnymi i to nie one przenoszą największe obciążenia, jakim poddawany jest pojazd, jak dzieje się to w zwykłych pojazdach drogowych. Pamiętaj, że nawet jeśli kabina jest w idealnym stanie i z zewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń, ale deformacji uległa rama znajdująca się pod spodem i w większości poza zasięgiem wzroku, nie powinieneś pod żadnym pozorem korzystać z takiego pojazdu. Podobnie, gdy zamierzasz kupić auto 4×4, należy bezwzględnie udać się do warsztatu i dokładnie obejrzeć konstrukcję od spodu, szukając zaawansowanych ognisk korozji, pęknięć, wybrzuszeń czy deformacji struktury.

Auto terenowe

Od czego zależy cena naprawy ramy 4×4 we Wrocławiu?

Cena naprawy ramy 4×4 w naszym serwisie Japantech we Wrocławiu uzależniona jest od kilku czynników. Jest to głównie rodzaj i miejsce uszkodzenia oraz ilość prac, jakie trzeba wykonać, by się do niego dostać. Dodatkowo istotny jest ogólny stan całej konstrukcji i stopień rozwoju korozji, ponieważ im mniej zdrowego metalu wokół miejsca uszkodzenia, tym większy fragment trzeba będzie odbudowywać. W naszym serwisie zajmujemy się również innymi usterkami, m.in. paska rozrządu, hamulców, koła dwumasowego, silnika, skrzyni biegów, układu wydechowego, chłodnic czy katalizatorów. Zachęcamy do zapoznania się z naszą kompleksową ofertą.

Przyczyny awarii

Dlaczego jednak właściciele aut off-roadowych muszą czasami mierzyć się z tak poważną awarią, jak pęknięcie ramy? Otóż jest to wypadkowa kilku czynników, z których najważniejsze dwa to trudy eksploatacji i osłabienie konstrukcji poprzez korozję. Nie trzeba nikogo przekonywać, że jazda po trudnym terenie poddaje każdy pojazd ciężkiej próbie. Właśnie dlatego kompaktowe nadwozia samonośne, które dobrze sprawdzają się w autach osobowych, nie są stosowane w pojazdach 4×4. Zwyczajnie nie wytrzymywałyby trudów off-roadowej eksploatacji, gdzie podczas jazdy po bardzo nierównym lub wręcz skalistym terenie zdarza się, że niektóre koła odrywają się od ziemi, a cała konstrukcja przenosi ogromne naprężenia. Drugi aspekt to korozja, która jest niestety chlebem powszednim w autach tego typu. Wilgotna ziemia, błoto, piach, resztki trawy i roślin – to wszystko dosłownie wbija się w każdy otwarty zakamarek auta i pozostaje tam na długi czas, wywołując rdzę i osłabiając całą konstrukcję. Gdy pojazd ma już kilka lub kilkanaście lat, osłabienie ramy może być tak duże, że podczas dużego przechyłu pojazdu zwyczajnie się ona wygnie lub pęknie. Dlatego tak ważne w off-roadzie jest zabezpieczanie antykorozyjne podwozia samochodu, o czym więcej powiemy w dalszej części.

Naprawa ramy 4×4 we Wrocławiu i zabezpieczenie pojazdu

Naprawa ramy w aucie 4×4 jest możliwa w naszym serwisie Japantech we Wrocławiu. Nawet jeżeli rama w Twoim aucie uległa poważnemu uszkodzeniu, nie musisz obawiać się, że pojazd nadaje się tylko do zezłomowania. W naszym wrocławskim serwisie, w którym specjalizujemy się w naprawach aut azjatyckich, profesjonalni mechanicy potrafią poradzić sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami.

Jak przebiega serwis?

W pierwszej kolejności demontowana jest kabina, ponieważ zazwyczaj utrudnia ona dostęp do miejsca, gdzie nastąpiło wygięcie, pęknięcie lub złamanie konstrukcji. Następnie oceniany jest ogólny stan ramy pod kątem rozprzestrzenienia się korozji. Jeżeli konstrukcja wciąż rokuje na dalsze użytkowanie, przygotowujemy się do odbudowy zniszczonego fragmentu. Rama mocowana jest w specjalnej konstrukcji nośnej, dzięki której wycięcie nawet dużego elementu uszkodzonego metalu nie sprawi, że ta straci swoją fabryczną geometrię. Po wspawaniu nowego materiału zajmujemy się zabezpieczeniem pozostałej części, tak by zatrzymać korozję i nie dopuścić do kolejnych uszkodzeń. Rama zostaje poddana śrutowaniu, które usuwa powłokę rdzy i jednocześnie potrafi ukazać kolejne słabe miejsca, które zostaną wzmocnione. Całość zostaje następnie pomalowana środkiem antykorozyjnym, a wnętrze – po usunięciu resztek ziemi i błota – wypełnione woskiem.

Pęknięta rama w samochodzie terenowym to zdecydowanie jedna z poważniejszych awarii, jednak wcale nie musi oznaczać konieczności złomowania auta. Prawidłowo przeprowadzony proces naprawy przywróci fabryczną wytrzymałość konstrukcji, a odpowiednie zabezpieczenie powstrzyma pojawianie się korozji w przyszłości. Serwis Japantech, który zatrudnia profesjonalnych mechaników z długim stażem w zawodzie, jest optymalnym miejscem do przeprowadzenia remontu ramy. Zapraszamy do kontaktu i umówienia terminu w jednym z naszych dwóch wrocławskich warsztatów!

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

Chcesz zapytać o cenę? Umówić termin?

ZADZWOŃ
(+48) 725-333-000

ZAREZERWUJ ONLINE
OSTATNIE WPISY
NAJCZĘŚCIEJ WYŚWIETLANE
WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor

KATEGORIE

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190