- 17 kwietnia, 2019
- 2525
- 0
Konserwację podwozia we Wrocławiu oferuje między innymi niezależny serwis specjalistyczny Japan-Tech. Celem tego zabiegu jest zapobieganie korozji, jednak aby dokładnie zrozumieć, czym jest korodowanie metali trzeba się cofnąć do etymologicznej podstawy słowa ,,korozja” dla którego źródłosłowem jest łacińskie ,,corrosio” oznaczające zżeranie. Korozja to proces zachodzenia reakcji chemicznych ze składnikami z otoczenia, prowadzący do stopniowego niszczenia struktury metalu. Głównym winowajcą jest tutaj tlen i tylko odcięcie mu dostępu do niszczejącego materiału może zatrzymać ten proces. Samodzielnie trudno jest w odpowiedni sposób zabezpieczyć samochód przed korozją. Jeśli po wizycie w kanale samochodowym zauważyłeś na dolnych elementach auta symptomy korozji, zapoznaj się z poniższym artykułem.
Spis treści
Dlaczego należy pamiętać o regularnych wizytach w serwisie samochodowym?
Zabezpieczenia karoserii
Najsłabsze ogniwo
Utrzymaj w dobrym stanie nie tylko nadwozie
Korozja a wartość samochodu
Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnej obsługi?
Jak wybrać firmę oferującą usługi tego typu?
Oferta Japan-Tech
Konserwacja podwozia jest niezbędna niezależnie od tego, czy naszym autem poruszamy się głównie po Wrocławiu, czy po mniejszych i większych okolicznych miejscowościach. Niestety, wielu użytkowników samochodów pamięta o regularnym dbaniu o karoserię, a zapomina o nieco mniej widocznych elementach pojazdu, których znaczenie bynajmniej nie jest mniej istotne, a których budowa nie pozwala na wystarczającą ochronę przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.
Jeszcze pod koniec ubiegłego stulecia odcinanie dostępu tlenu i innych związków z otoczenia do blach karoseryjnych wykonywano przy pomocy środków ochronnych przeznaczonych do metali. W XXI wieku problem korodowania karoserii wciąż występuje jednak jest znacznie mniej odczuwalny – duża część producentów znanych marek w procesie produkcji samochodów stosuje blachy ocynkowane. Materiał ten powstaje w wyniku prac hutniczych – stal, która ma zostać użyta do budowy karoserii pokryta zostaje warstwą cynku przez co zapewnia się jej wysoką trwałość. Zmianie uległ również skład stopów z których wytwarzane są blachy karoseryjne, zmienił się sposób łączenia blach ze sobą i przede wszystkim zmieniły się procesy lakiernicze – lakier stał się kolejną tamą pomiędzy karoserią a atmosferą. Efektem tych wszystkich zmian jest wydłużenie trwałości blach oraz gwarancji dawanych przez znane marki samochodowe. Co prawda, wciąż na ulicach Wrocławia można dostrzec samochody wyraźnie dotknięte problemem korozji, jednak jest to coraz rzadszy widok.
Widzimy więc, że blachy karoseryjne, przynajmniej w nowych samochodach, są całkiem dobrze chronione przed korodowaniem. Istnieje jednak ważny element samochodu, który przy zwykłym eksploatowaniu narażony jest znacznie gorsze warunki niż karoseria. Tym elementem jest podwozie.
Żwir, proch, drobiny piasku, substancje chemiczne, którymi czyści się jezdnię w lecie oraz sól, którą posypuje się drogi, chodniki i parkingi zimą – ze wszystkimi tymi niesprzyjającymi czynnikami z otoczenia dolne elementy naszego auta mają stały kontakt. Zimowa pora bywa dla wrocławskich kierowców szczególnie wymagająca, przynosi śliską nawierzchnie, widoczność ograniczoną opadami śniegu lub śniegu z deszczem, konieczność odśnieżania lub odmrażania szyb – to wszystko sprawia, że wraz z nadejściem wiosny właściciele samochodów pragną jak najszybciej zapomnieć o bolączkach, których dostarczył im mijający mroźny okres. To zrozumiałe ale nie powinno się to wiązać z zaniechaniem sprawdzenia kondycji pojazdu, a w szczególności skontrolowania stanu ważnych elementów ukrytych w dolnych częściach auta.
Następstwem przeglądu po zimie nie powinny być tylko doraźne działania ale profesjonalne zabiegi ochronne. Wielu kierowcom może się wydawać, że konserwacja auta na wiosnę to chybiony pomysł. Nic bardziej mylnego – to właśnie wiosną dolne części samochodu przechodzi najtrudniejszy test wytrzymałościowy. Gdy stosowane zimą środki służące do utrzymania jezdni jeszcze zalegają na asfalcie i mieszają się z innymi substancjami chemicznymi, przy wtórze rosnących temperatur na drodze powstaje prawdziwa niszcząca mieszanina, zabójczo groźna dla dolnych części pojazdu. Szansą na uchronienie samochodu przed korozją jest wizyta w profesjonalnym serwisie oferującym usługi z zakresu renowacji i zabezpieczenia wszystkich elementów auta przed korozją.
Nic tak nie odstrasza potencjalnego kupca jak podwozie dotknięte korozją. Pojazdy niedomagające pod względem technicznym bardzo często mają jeszcze szansę na nowe życie w rękach fana motoryzacji. Gdy jednak po zejściu do kanału klient nad swoją głową widzi rudę rdzę, to od razu nabiera przeświadczenia, że żywot tego samochodu zaraz się zakończy. Rozprzestrzeniająca się korozja jest jak choroba, lecz dziś na szczęście można ją zahamować i można jej skutecznie przeciwdziałać. Zlecenie konserwacji to więc inwestycja w wartość pojazdu – rodzaj zabezpieczenia na przyszłość, na wypadek gdyby pojawiła się chęć lub potrzeba sprzedaży samochodu. Jeżeli chcesz zadbać o kondycję swojego pojazdu i zależy Ci na utrzymaniu jego wartości to odwiedź nas we wrocławskim serwisie Japan-Tech aby zasięgnąć opinii naszych ekspertów. Naprawdę warto!
Konserwacja podwozia to żmudny, wieloetapowy proces, który trzeba wykonać z rzemieślniczą precyzją, dlatego specjaliści z wrocławskiego serwisu Japan-Tech zalecają skorzystanie w tym przypadku z usług profesjonalistów. Wszystkie etapy prac powinny być bowiem wykonywane według określonych sekwencji. Przed przystąpieniem do pracy należy także wziąć pod uwagę wiele czynników, które mogą zaistnieć, a które na wczesnym etapie są trudne do przewidzenia. Do poprawnego przeprowadzenia całego zabiegu należy użyć specjalistycznego sprzętu, który często nie jest szeroko dostępny dla osób prywatnych. Ponadto aby przeprowadzić udaną, efektowną konserwację trzeba dysponować wystarczającą ilością czasu, który można poświęcić na pracę.
W pracach tego typu najważniejszy nie jest jednak czas czy nawet narzędzia, ale odpowiednie miejsce. Po pierwsze: działania podjęte podczas całego procesu będą miały wpływ na otoczenie, więc należy być przygotowanym na ewentualne szkody. Po drugie: otoczenie również będzie wywierało wpływ na jakość i efekty pracy, a więc powinno spełniać określone normy pozwalające na skuteczne przeprowadzenie wszystkich czynności. Wszystkie te zmartwienia nie muszą Cię jednak dotyczyć jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z usług profesjonalistów.
Najlepiej żeby była to firma z Twojej okolicy. Jeśli jesteś z Wrocławia lub pracujesz w tym mieście, to naturalnym wyborem powinien być wrocławski serwis. Miasta na różne sposoby dbają o nawierzchnię, okoliczne warsztaty samochodowe powinny być zorientowane w kwestii preparatów, których powinno się użyć do naprawy i ochrony dolnych elementów samochodu, który porusza się w danym otoczeniu.
Serwis Japan-Tech warto wybrać przede wszystkim ze względu na cechy, które wyróżniają nas na rynku. Jesteśmy bowiem niezależnym serwisem specjalistycznym posiadającym wszystkie zalety autoryzowanych stacji obsługi, włączając w to wysokiej jakości, nowoczesny, profesjonalny sprzęt oraz odpowiednie zaplecze eksperckie. Od serwisów ASO odróżniają nas tylko bardziej preferencyjne ceny. Japan-Tech posiada wieloletnie doświadczenie w branży – to nie jest warsztat założony przez amatorów napraw samochodowych, brudny od smaru i spowity wieczną mgłą dymu papierosowego lecz serwis zatrudniający specjalistów gwarantujących wykonanie usługi na wysokim poziomie.
Realizując zadania takie jak renowacja i ochrona każdego elementu auta, stawiamy przede wszystkim na profesjonalizm. Co za tym idzie, nie stosujemy żadnych dróg na skróty, żadnych metod mających zaoszczędzić nam pracy czy też ją przyśpieszyć – każde zlecenie wykonujemy skrupulatnie, wręcz podręcznikowo, przy czym do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Znamy specyfikę wrocławskich dróg i wiemy w jakich warunkach będzie musiał sprawdzić się dany samochód. Takie podejście to gwarancja długotrwałego efektu i brak potrzeby powtarzania zabiegu za sezon lub dwa.
Przed przystąpieniem do zabiegów demontujemy te części, które mogą przeszkadzać w prawidłowym wykonaniu zadania. Następnie przystępujemy do czyszczenia elementów odpowiedzialnych za przeniesienie napędu z silnika na koła oraz za zachowanie się pojazdu na drodze z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu, jakim jest dysza rotacyjna. Po oczyszczeniu powierzchni i wszystkich zakamarków nasi eksperci dobierają odpowiednie preparaty, nakładają podkład epoksydowy oraz warstwę ochronną. Co do kolejnych czynności to sam możesz zdecydować, który z naszych wariantów Ci odpowiada – każdy z nich przeprowadzamy skrupulatnie, a sposób wykonania jest całkowicie zindywidualizowany.