fbpx
Wymiana oleju we Wrocławiu
  • 24 listopada, 2023

Wymiana oleju we Wrocławiu

Wymiana oleju we Wrocławiu prowadzona jest przez serwis JapanTech od wielu lat. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotna jest ona dla zachowania sprawności każdego silnika. Należy przeprowadzać ją po osiągnięciu odpowiedniego przebiegu od ostatniej wymiany lub gdy upłynie określony czas. W poniższym poradniku przedstawimy podstawowe informacje na temat dopuszczalnych interwałów czasowych i kilometrowych, sprawdzimy jaką rolę pełni olej w silniku oraz jego filtr w układzie smarowania, a także jakie są konsekwencje braku wymiany w odpowiednim czasie.

Spis treści:
Dlaczego jest to tak ważne działanie?
Jaką rolę pełni w silniku spalinowym?
Od czego zależy koszt?
Rola filtra w układzie smarowania
Przeprowadzenie usługi w nowym aucie

Dlaczego wymiana oleju silnikowego we Wrocławiu jest tak ważna?

Wymiana oleju silnikowego to usługa prowadzona przez serwis JapanTech we Wrocławiu, którą każdy właściciel samochodu powinien zlecać specjalistom co jakiś czas. Wciąż jednak panuje wśród niektórych kierowców złudne przekonanie, że interwałów wymian niekoniecznie trzeba przestrzegać. Odpowiadamy zatem, dlaczego takie wymiany są koniecznością, jeżeli chcemy, by silnik pozostał w dobrej kondycji przez wiele lat, a także nie uległ nagłej awarii w najmniej spodziewanym momencie. Nasz serwis oferuje również szereg innych usług, m.in. wymianę paska i łańcucha rozrządu oraz naprawę hamulców, silnika, skrzyni biegów czy chłodnic. Możesz powierzyć nam swoje auto, będąc pewnym, że zajmiemy się nim kompleksowo – od przeprowadzenia diagnostyki komputerowej, po najbardziej skomplikowane naprawy mechaniczne.

Jaką rolę pełni olej w silniku spalinowym?

Zapoznanie się z rolą, jaką olej pełni w silniku pozwoli lepiej zrozumieć, dlaczego konieczne są jego regularne wymiany. Najbardziej podstawowym zadaniem tej substancji jest oczywiście smarowanie, a więc drastyczne zmniejszenie tarcia pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami metalowymi. Bez oleju niemal natychmiast doszłoby to zatarcia wału korbowego na panewkach, a także tłoków w cylindrach. To jednak nie jedyna jego rola, ponieważ równie istotne jest stałe czyszczenie silnika z nagarów. Komora spalania nigdy nie jest idealnie szczelna, a nawet w nowym samochodzie pierścienie nie zapewniają stuprocentowej bariery dla przedostawania się spalin do skrzyni korbowej. Wewnątrz silnika pojawia się więc nagar i inne zanieczyszczenia, które olej ma za zadanie rozpuścić i nie pozwolić im na osadzanie się wewnątrz motoru. Ostatnie zadanie to odbieranie i transport ciepła z tych miejsc, do których nie jest w stanie dotrzeć płyn chłodniczy. W ten sposób chłodzone są między innymi okolice wału korbowego czy denka tłoków. Najczęstszym efektem zbyt rzadkich wymian oleju jest zablokowanie się pierścieni tłokowych, co powoduje, że ciecz zaczyna przedostawać się do komory spalania. Mówimy wówczas, że silnik „bierze olej”, ponieważ jego ilość zaczyna szybko spadać w miarę przejechanych kilometrów. Za autem pojawiają się chmury niebieskiego dymu, katalizator oraz sondy lambda ulegają uszkodzeniu lub zatkaniu, a pojazd nie jest już w stanie przejść przeglądu technicznego ze względu na nieprawidłowy skład spalin. W naszym serwisie naprawiamy nie tylko auta osobowe, ale również busy, auta typu off-road czy samochody dostawcze.

Od czego zależy cena wymiany oleju i filtrów we Wrocławiu?

Wymiana oleju i filtrów we Wrocławiu w serwisie JapanTech zawsze prowadzona jest jednocześnie, a cena tej usługi może wzrosnąć w przypadku pojazdów, które posiadają bardzo utrudniony dostęp do korka spustowego lub/i filtra oleju. Zazwyczaj jednak wymiana środka smarnego nie będzie kosztować więcej niż kilkadziesiąt złotych, plus koszt samego oleju. W przypadku utrudnionego dostępu konieczne jest natomiast rozkręcenie dodatkowych elementów, co wydłuża czas pracy mechaników. Zdarzają się też przypadki, gdy w misce olejowej uszkodzony jest gwint korka, co wymaga jego naprawy lub nawet wymiany całej miski. Oddając samochód do serwisu JapanTech, nie musisz przejmować się takimi usterkami, ponieważ nasi mechanicy poradzą sobie z nimi bez najmniejszego problemu. Nie ma też konieczności dostarczania własnego oleju do warsztatu, ponieważ oferujemy szeroką ofertę tych produktów na miejscu. Proponujemy między innymi oleje Castrol, Mobil 1, Gulf, Motul, Elf czy Lotos. Wymiana oleju zazwyczaj jest przeprowadzana razem z wymianą filtra, ponieważ ten ostatni jest przystosowany do przejęcia określonej ilości zanieczyszczeń, a później przestaje spełniać swoją rolę. Powyższą usługę oferujemy zarówno dla samochodów nowych, jak i mających już setki tysięcy kilometrów za sobą. Poniżej opowiadamy, jaką rolę pełni filtr oleju, a także kiedy należy dokonać pierwszej wymiany po zakupie nowego auta.

Silnik

Jakie zadanie pełni filtr w układzie smarowania?

Rozpuszczone w oleju nagary i zanieczyszczenia nie mogą stale krążyć w obiegu. Aby je z niego usunąć, stosowany jest specjalny filtr. Zanim olej trafi we wszystkie niezbędne zakamarki silnika, najpierw przepływa przez wkład filtrujący, który ma za zadanie wychwycić i przechować wszelkie ciała stałe. Oprócz normalnych produktów spalania, takich jak nagar są to również drobinki metalu, których pojawienie się jest naturalnym efektem pracy jednostki napędowej. Filtr z czasem zapełnia się, co powoduje zwiększenie oporu dla przepływu oleju i spadek jego ciśnienia w całym układzie. Gdy opór staje się nadmiernie duży dochodzi do otwarcia zaworu bocznikowego (tzw. bypass), co powoduje, że filtr całkowicie przestaje pełnić swoją rolę. Olej omija wkład poprzez zawór, a nowe zanieczyszczenia nie są już wychwytywane, lecz trafiają wprost do magistrali. Może to łatwo doprowadzić do zatkania się jednego z małych kanalików, czego efektem często jest zanik smarowania na panewkach wału korbowego, co z kolei kończy się zatarciem i zniszczeniem silnika. Filtr dodatkowo posiada zaworek zwrotny, który zapobiega ściekaniu oleju z magistrali z powrotem do miski. Jego awaria, zazwyczaj będąca skutkiem nagromadzenia się nadmiaru zanieczyszczeń, powoduje, że po porannym odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach.

Kiedy pierwszy raz wymienić olej w nowym samochodzie we Wrocławiu?

Wymiana oleju w nowym samochodzie we Wrocławiu nadal jest konieczna, mimo że w pierwszych latach po zakupie nowego auta nie musisz odwiedzać stacji diagnostycznej, by wykonać przegląd techniczny. Bardzo duża ilość olejów, w tym również typu „long-life”, zachowuje swoje właściwości przez nieco ponad rok. Dzieje się tak niezależnie od tego czy samochód przejechał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, czy też przez większość tego czasu stał. W przypadku pojazdu fabrycznie nowego dochodzi jeszcze kwestia docierania silnika, która w naturalny sposób produkuje bardzo dużą ilość metalowych opiłków. Stąd bardzo mocno zaleca się, by pierwszy olej zalany jeszcze w fabryce został wymieniony po maksymalnie kilku tysiącach kilometrów. Dodatkowo w tym czasie nie powinieneś wykorzystywać pełnego potencjału silnika. Producenci w dzisiejszych czasach bardzo często przewidują wymiany tej substancji co 20-30 tysięcy kilometrów. Zdarzają się również dłuższe interwały, wynoszące od 45 aż do 60 tysięcy km. Tak długie zachowanie prawidłowych właściwości smarnych mają zapewnić oleje „long-life”, jak jednak pokazuje praktyka nie zawsze kończy się to pomyślnie. Motory traktowane w ten sposób mają tendencję do problemów z pierścieniami na tłokach, nadmiernym spalaniem oleju, a nawet z zatarciami. Aby zapewnić silnikowi optymalne warunki pracy, nasz serwis zaleca przeprowadzanie wymian oleju wraz z filtrem maksymalnie po 10 tysiącach przejechanych kilometrów lub po upłynięciu roku od ostatniej wymiany, zależnie co nastąpi jako pierwsze.

Regularna wymiana jest konieczna, by silnik spalinowy pracował w optymalnych dla siebie warunkach. Jeżeli zależy Ci na długowieczności Twojej jednostki napędowej, nie zapomnij zlecić tej usługi o czasie. Wraz z olejem zawsze należy wymieniać filtr, ponieważ odpowiada on za utrzymanie środka smarnego w czystości przez cały okres pomiędzy wymianami. Zapraszamy do jednego z naszych dwóch serwisów JapanTech we Wrocławiu, gdzie zlecisz również wiele innych usług serwisowych. Dzięki kompleksowemu dopieszczeniu swojego pojazdu, zaoszczędzisz zarówno czas, jak i pieniądze. Nie czekaj, zadzwoń do nas już dziś!

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój komentarz zostanie opublikowany w ciągu 24 godzin.

2021 japantech.pl | Nasz serwis używa plików cookies. Akceptując lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies JT Serwis Marcin Ładowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Karkonoskiej 39, 53-015 Wrocław, NIP: 899-250-63-90, REGON: 932975190